دانشگاه آزاد تربت حیدریه رکورددار جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی

محمد علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال از مجموع هزار و ۲۰۰ نفر دانشجوی جدید الورودی که در این واحد دانشگاهی ثبت نام شده اند، ۶۵۰ نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی نام نویسی کرده اند.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه با توجه به زیرساخت های مناسبی که برای تحصیل، تحقیق و پژوهش فراهم کرده، بسیاری از مشکلات مالی را پشت سر گذاشته و از زیاندهی خارج شده است.
علیزاده گفت: هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در ۷۰ رشته، از جمله ۱۱ رشته دکتری و ۳۱ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.
وی مسائل مالی را عمده ترین چالش پیش روی واحدهای دانشگاهی کشور عنوان کرد و گفت: واحد تربت حیدریه برای رفع این مشکل اقدامات موثری کرده که ایجاد شرکت دانش بنیان و مرکز تحقیقات گلخانه ای آن جمله است.
علیزاده، ساخت بالش ارگونومیک و هوشمند کمک تنفسی و نیز تولید بافت و عصب از نخ ابریشم، توسط مخترع جوان تربتی را از مهمترین فعالیت های شرکت دانش بنیان این واحد آموزش عالی برشمرد که اکنون در مرحله عقد قرارداد برای تولید انبوه قرار دارد.
وی در خصوص مرکز تحقیقاتی گل و گیاه این دانشگاه نیز اظهار داشت: به منظور تحقق سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی و تامین منابع مالی غیرشهریه ای پنج شاسی گلخانه مرکز تحقیقات گل و گیاه به کاشت ارگانیک خیار اختصاص یافته که امسال نخستین محصول آن نیز برداشت شده است.
علیزاده با بیان اینکه روزانه افزون بر ۲۰۰ کیلوگرم خیار ارگانیک از گلخانه های این واحد برداشت و مازاد تقاضاهای کارکنان، اعضای هیات علمی و خوابگاه دانشجویی، روانه بازار می شود، افزود: علاوه بر کاشت محصولات ارگانیک، گل های مورد نیاز نهادها و ادارات شهرستان از جمله گل های تزیینی در مرکز تحقیقات گل و گیاه تولید می شود.
وی گفت: استخر ذخیره آب ژئومبران مرکز تحقیقات گل و گیاه علاوه بر پرورش ماهی، نیاز آبی سامانه آبیاری تحت فشار فضای سبز و محیط دانشگاه را تامین می کند.
علیزاده به حوزه های فرهنگی نیز اشاره و بیان کرد: این دانشگاه خود را موظف به معرفی مفاخر و بزرگان این خطه می داند و در این راستا آذر امسال آیین نکوداشت آیت الله معصومی (عضو خبرگان رهبری و پایه گذار دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه) را با همکاری واحد مشهد برپا کرد و آیین ملی بزرگداشت 'حسینعلی راشد تربتی'، عارف نامی این خطه را نیز برای سال آینده تدارک می بیند.
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی به انتخابات پیش رو در اسفند امسال اشاره کرد و گفت: فضای سیاسی مطلوبی بر دانشگاه حاکم است و در حال حاضر تشکل های سیاسی اساتید، دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان و نیز بسیج دانشجویی و اساتید در این واحد فعال هستند.
علیزاده تاکید کرد: بعد از تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، در فضایی سالم و به دور از جانبداری از نامزدی خاص، جلسات تبلیغات انتخاباتی برگزار خواهد شد و نامزدها می توانند با رعایت مقررات و ضوابط قانونی، با حضور در جمع دانشجویان به طرح برنامه ها و توانمندی های خود بپردازند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه شمار اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۲۰۰ نفر عنوان کرد که ۸۰ نفر آنان عضو هیات علمی ثابت و بقیه استاد مدعو هستند.
علیزاده با بیان اینکه کتابخانه تخصصی استاندارد با ۵۰ هزار جلد کتاب در مجتمع فرهنگی دانشگاه ایجاد شده، افزود: امسال ۱۵۵مقاله علمی این دانشگاه در پایگاه استنادی آی.اس.سی و آی.اس.آی و مجلات معتبر ملی و بین المللی در حوزه های مختلف پژوهشی، فنی و مهندسی، علوم تربیتی و صنایع غذایی به چاپ رسیده است.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *