زاکانی رد صلاحیت شد؟

 

IMG_5822.jpg .

به گزارش ایسنا، در خبری که این کانال منتشر کرده آمده است: «گزارش‌های تازه از روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات حاکی است که صلاحیت علیرضا زاکانی دبیر جمعیت رهپویان تایید نشده است.

این دومین بار است که صلاحیت زاکانی در مراجع انتخاباتی تایید نمی‌شود؛ بار اول او در خرداد ۹۲ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد که شورای نگهبان صلاحیتش را رد کرد و اکنون خبر می‌رسد که صلاحیت وی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید نشده است.

علیرضا زاکانی در کارنامه خود سابقه فرماندهی بسیج دانشجویی و عضویت در فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم، مجلس هشتم و مجلس نهم (مجلس فعلی) را دارد. او از اولین اعضای جمعیت ایثارگران تحت مدیریت حسین فدایی بود که بعدا جمعیت رهپویان انقلاب را تشکیل داد. او علاوه بر این مدیریت سایت جهان‌نیوز و نشریه پنجره را بر عهده دارد.

زاکانی طی یک سال گذشته به‌ویژه بعد از ریاست کمیسیون برجام، بیشترین تلاش را برای متوقف ساختن توافق هسته‌ای انجام داد. او هم‌اکنون یکی از اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان به ریاست حداد عادل است.

خبر عدم تایید صلاحیت این نماینده جریان اصولگرا در حالی اعلام شده که وی یک روز قبل با برگزاری نشست خبری در یک خبرگزاری مخالف دولت، اتهام‌های تند گروه‌های تندرو علیه وزیر نفت را تکرار کرد. روزنامه‌های وابسته به جبهه پایداری امروز سخنان زاکانی علیه وزارت نفت را با عنوان افشاگری تیتر کردند. زاکانی تبلیغات علیه وزارت نفت روحانی را در حالی آغاز کرد که رئیس‌جمهوری با عزیمت به پارس جنوبی، یکی از موفقیت‌های چشمگیر وزارت زنگنه در پارس جنوبی را جشن گرفت و اعلام کرد که به ثمر رسیدن دو فاز استراتژیک ۱۵ و ۱۶ عسلویه بزرگ‌ترین گام وزارت نفت در دوران تحریم است که حاصل برنامه‌ریزی و تلاش‌های وزیر نفت و همکاران اوست.» 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *