برخی اخبار منتشر شده در روزهای اخیر علیه ایت الله هاشمی از دغدغه اصولگرایان از نقش مهم ایشان در انتخابات دارد.

روزان نیوز

جاوید رستمی :برخی اخبار منتشر شده در روزهای اخیر علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اگرچه واکنش دفتر آیت الله هاشمی  را به دنبال داشته است اما این اخبار از دغدغه اصولگرایان از نقش مهم آیت الله هاشمی در انتخابات اسفندماه حکایت دارد. نقشی که موجب شد برخی رسانه ها برای کم رنگ شدن آن اخباری چون تشکیل موسسه نشر آثار آیت الله هاشمی و رانت خواری روسای این نهاد را منتشر کنند  .این در حالی است که دفتر هاشمی ضمن تکذیب موجودیت نهادی با این نام از شکایت علیه این خبرگزاری و رسانه های همسو با آن خبر داده است.


البته دفتر آیت الله هاشمی روز گذشته هم در بیانیه دوم خود تصریح کرد که «آنها که امروز از نام امام نان می‌خورند، کنج عافیت را به سختی مبارزه ترجیح دادند.» ماجرا از این قرار بود که دو سایت جهان نیوز و مشرق اقدام به انتشار خبری با عنوان «مرجع تقلید هاشمی در زمان مرجعیت امام خمینی که بود؟» نموده که اطلاعات موجود در آن با استناد به اسناد ساواک که البته مرجع آنها به هیچ وجه مشخص نشده بود حاکی از این موضوع بود که آیت الله رفسنجانی مرجعیت سید عبدالهادی شیرازی را پس از وفات آیت الله بروجردی پذیرفته است!


در بیانیه دوم همچنین آمده است:« اخیراً یکی از سایت‌های خبری اقدام به انتشار یکی از برگه‌های بازجویی ساواک از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۴۳ کرده و با انتخاب تیتر سئوالی «مرجع تقلید هاشمی در زمان مرجعیت امام خمینی که بود؟»، سعی کرده چنین القاء نماید که امام خمینی (ره) برای مرجعیت حتی بین امین‌ترین یاران خویش هم مظلوم بود.»





حملاتی به رنگ انتخابات


به هرحال ازآنجایی که قرار است اسفندماه دو انتخابات مهم برگزار شود شاید شدت گرفتن این نوع حرکات ایذائی علاوه برآنکه از نگرانی طیف رقیب از نقش آیت الله در انتخابات حکایت دارد بلکه بیش از پیش از تشتت و انشقاق در اردوگاه محافظه کاران نیز خبر می دهد،


انشقاقی که احتمالا عمده ترین دلیلش را می توان شخصیت فراجناحی آیت الله هاشمی عنوان کرد. این در حالی است که از طرفی لاریجانی صریحا عدم پیوستن خود را به ائتلاف نه چندان جامع اصولگرایان اعلام کرده است و شنیده‌ها حاکی از این است که طیف‌های عقلایی این جریان نیز با برخی از تندروهایی که محوریت ائتلاف را به دست گرفته اند، در یک صف قرار نمی گیرند.


از سوی دیگر اصلاح‌طلبان که با صداقت تمام اولویت خود را جلوگیری از ورود رادیکالیزم به مجلس آینده قرار داده اند، تمایل خود را برای ائتلاف با اعتدالیون و اصولگرایان میانه رو اعلام می‌دارند. به نظر می‌رسد که در این میان هاشمی رفسنجانی که شخصیت ملی و اعتدالی دارد، به مثابه چهارراه طیف‌های عقلایی جریان‌های سیاسی کشور است و از همین روست که بیشترین مهجوریت و انزوا برای تندرو‌ها نیز می‌تواند ناشی از وی باشد. هرچند زمانه نشان داده است آنان که با روش‌های نابکارانه وارد عمل می‌شوند نابخردانه ترین شکست‌ها را تجربه خواهند کرد!بی تردید تکراراین شکست دغدغه ای است که موجب شده موج جدید حملات علیه آیت الله هاشمی از سر گرفته شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *