تیرهجمه به هاشمی به سنگ خورد!

 
 
 
 

آرمان – مهدی رضایی: «ایرانی‌ها بسیار خوبند ما تمدن چندین هزار ساله داریم، سلول‌های ما به تدریج از آن زمان تا به حال در داخل تمدن‌ها رشد کرده است. این سلول‌ها کم کم به همه ما به ارث رسیده و ما داریم جلو می‌رویم، نسل بعدی هم بهتر از ما می‌شود واینجوری داریم (جلو) می‌رویم. ما یک ملت پیشرفته واقعی هستیم، باهوش هستیم و حالا آگاه شده‌اند. هیچ کس انتظار نداشت در انتخابات دو سال گذشته مردم اینجوری نظرشان را تحمیل بکنند اما مردم این کار کردند (در انتخابات آتی هم همین طور)، مردم کار را تمام می‌کنند.» این بخشی از سخنرانی آیت‌ا… هاشمی در جمع اعضای خانه احزاب است و به نظر می‌رسد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن سبب ترجیح داد در آن جمع از امید به انتخابات اسفندماه بگوید که می‌دانست احزاب سیاسی موتور محرکه حضور مردم در صحنه انتخابات هستند. اکنون آیت‌ا… هاشمی در نقش کاندیدای ورود به مجلس خبرگان رهبری تعریف می‌شود و البته پیش از آن مانند همیشه در نقش مصلح جامعه حضور دارد. آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری نماینده بوده و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ به عنوان دومین رئیس این مجلس انتخاب شده است. برخی دلواپسان نگران حضور او در مجلس آتی هستند چرا که معتقدند چهره تاثیرگذاری است و قدرت سازماندهی دارد. از همین رو، از هم‌اکنون لیست‌های احتمالی مورد حمایت او برای حضور در خبرگان به صورت گمانه‌زنی ازسوی مخالفانش مطرح می‌شود. اما مخالفان هاشمی بیکار ننشسته‌اند و سعی در تخریب او دارند و سعی می‌کنند با شایعه احتمال ردصلاحیت او، فضا را مدیریت کنند، درحالی که برخی خبرهای غیررسمی حاکی از آن است که تجربه انتخابات ریاست‌جمهوری در انتخابات خبرگان تکرار نمی‌شود. از سوی دیگر تلاش‌ها برای جدا کردن دو بال اعتدال یعنی آیات هاشمی و سیدحسن خمینی تا به امروز با شکست مواجه شده چنانکه تسنیم دوشنبه شب خبری با تیتر عدم‌احرازصلاحیت سید حسن خمینی و تایید صلاحیت هاشمی منتشر کرد که البته پس از دقایقی مجبور به برداشتن آن از روی خروجی‌اش شد.

پاسخ به تلاش بیهوده

تندروها همچنین می‌کوشند میان مقام معظم رهبری و آیت‌ا… هاشمی به دروغ ایجاد فاصله کنند؛ فاصله‌ای که در هیچ مقطعی از تاریخ کشور وجود نداشته و تنها ساخته و پرداخته ذهن آنهایی است که نمی‌توانند حضور یاران امام و انقلاب را در کنار یکدیگر بپذیرند. پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ا… العظمی خامنه‌ای، اشاره‌های مهمی به روابط منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت‌ا… هاشمی در کوران حوادث و مقاطع مختلف نهضت اسلامی و دوران جمهوری اسلامی دارد که مرور آنها خالی از لطف نیست. آنا نوشت؛ در این زندگینامه، در مقاطع مختلف زندگی رهبر معظم انقلاب، به همراهی آیات خامنه‌ای و هاشمی از جمله جلسه «11نفره» حوزه علمیه قم برای مبارزه با رژیم شاه، بنیان‌گذاری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضویت در شورای انقلاب و تاسیس حزب جمهوری اسلامی و… اشاره شده است. در بخشی از این زندگینامه آمده است: «آیت‌ا… خامنه‌ای به اتهام عضویت در گروه ۱۱نفره به شش ماه زندان محکوم شد. به دنبال انتشار این خبر در روزنامه‌ کیهان و احضار آیت‌ا… خامنه‌ای به دادگاه تجدید نظر، وی پس از مشورت با عده‌ای از علمای مشهد از حضور در دادگاه خودداری ورزید. او با آنکه تحت پیگرد بود با برخی از روحانیون مبارز ازجمله سیدمحمود طالقانی، سیدمحمدرضا سعیدی، محمدجواد باهنر، محمدرضا مهدوی‌کنی، مرتضی مطهری، اکبر هاشمی‌رفسنجانی و فضل‌ا… محلاتی در مشهد و تهران ارتباط داشت و با وجود اقامت در مشهد در بسیاری از جلسات علما و روحانیون مبارز تهران حضور می‌یافت.»

هراس از حضور دو بال اعتدال

میزان هجمه‌ها به هاشمی در این انتخابات بیش از سابق است چرا که تندروها از حضور همزمان آیات هاشمی و سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان واهمه دارند و می‌دانند این حضور به معنی تثبیت اعتدال و پایان تندروی است و از همین روست که هر روز بر میزان هجمه‌های خود به این شخصیت‌ها افزوده و شایعات دروغی را منتشر می‌کنند. علی مطهری هجمه‌ها را چنین تحلیل کرده است که «شهید محلاتی گفته بود شهید مطهری قوه عاقله انقلاب بود. می‌توان گفت آقای هاشمی قوه عاقله مجلس خبرگان رهبری است. من فکر می‌کنم ایشان برای توجه دادن علما و مردم به اهمیت مجلس خبرگان آینده، زودتر اعلام کاندیداتوری کردند. هجمه‌ها علیه آقای هاشمی به خاطر تاثیرگذاری ایشان است.» حجت‌الاسلام علی عسگری هم لازم دید تا با یادآوری گذشته نکته‌ای را به دلواپسان گوشزد کند. او گفت: «همه می‌دانیم متحجران هنوز فراموش نکرده‌اند، آیت‌ا… هاشمی – مرد عبور از بحران‌ها و یار دیرین رهبری- پس از ارتحال امام چگونه توانست مجلس خبرگان را مدیریت کند و باعث شود کلید‌دار نظام به شکل درست و مستوفی انتخاب شود.»

ارائه لیست جعلی با نام هاشمی

با اینکه هنوز نظر نهایی درباره صلاحیت داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان اعلام نشده، عده‌ای با انتشار فهرستی از اسامی تعدادی از ثبت‌نام کرده‌های شرکت در انتخابات این مجلس آن را به عنوان فهرست مورد حمایت آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند که براساس اطلاعات موثق، این فهرست ربطی به وی ندارد و با هدف تخریب منتشر شده است.

استقلال هاشمی را بر نمی‌تابند

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی حضور آیت‌ا… هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان را مفید می‌داند و تاکید دارد که این حضور سبب افزایش اعتبار مجلس خبرگان می‌شود. وی به آرمان گفت: آیت‌ا… هاشمی از افراد سابقه‌دار است که با مسیر رسیدن به پیشرفت آشنایی خوبی دارد. وی درباره افرادی که با هجمه به هاشمی درصدد منصرف کردن او از حضور در انتخابات هستند، اظهار داشت: آقای هاشمی همواره مصالح کشور را در نظر دارد و برای او مسائل حزبی و جناحی دارای اولویت نیست. افرادی که این روزها به آیت‌ا… هاشمی هجمه می‌برند هدفشان تحقق خواست‌های حزبی و جناحی شان است و می‌خواهند هاشمی را از ادامه مسیر منصرف کنند اما نمی‌دانند او شخصیتی فراجناحی و فراحزبی دارد. فاضل‌میبدی با بیان پیامدهای بین‌المللی حضور هاشمی در مجلس خبرگان افزود: هاشمی دارای نفوذ بالایی در کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان است و از همین رو اعتبار و جایگاه مجلس خبرگان با حضور او بیش از همیشه افزایش پیدا می‌کند.


لینک خبر :  http://armandaily.ir/?News_Id=141835
 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *