اعتراض به معنای قهر نیست حسین کاشفی

 


اعتراض به رد صلاحیت‌ها به معنی قهر با صندوق‌ها نیست بلکه به معنای دفاع از حقوق است؛ ما از نهاد انتخابات به عنوان بستر دموکراسی، کماکان دفاع می‌کنیم.

آنچه جمع‌بندی اصلاح‌طلبان بوده و هست، این است که با صندوق‌های رأی نباید قهر کرد. ما از نهاد انتخابات به عنوان بستر دموکراسی، کماکان دفاع می‌کنیم.

اینکه دستگاه نظارت، تعدادی را به صورت بی‌سابقه رد صلاحیت کردند، جزء حقوق نامزدها و احزاب است که به این مسئله اعتراض کنند تا این حقوق که در واقع حقوق مردم است، باز گردانده شود.

چون اگر مردم کاندیدای مورد نظرشان را در انتخابات نداشته باشند، از حقشان محروم می‌شوند و هم مجلس ممکن است از کارآمدی برخوردار نباشد و اگر این اتفاق بیفتد باز هم مردم و کشور را از برخورداری یک مجلس توانمند محروم می‌شوند.

امید داریم در این روزهایی که اعتراض‌هایی شده است، تعدادی از رد صلاحیت‌ها دوباره باز گردند، در مجموع ما باید با مردم امیدوارانه صحبت کنیم که با اصل مسئله ضمن اینکه اعتراض می‌کنیم مشکل نداریم.

اعتراض به رد صلاحیت‌ها به معنی قهر با صندوق‌ها نیست بلکه به معنای دفاع از حقوق است؛ اما پیش از این هم مطرح بود که بتوانیم از همه نیروهای توانمند بهره‌مند شویم. مجلس می‌خواهد قانون‌گذاری و نظارت بر اجرا را داشته باشد بنابراین باید افرادی که از این توانمندی‌ها برخوردار باشند به مجلس فرستاده شوند.

در واقع باید افرادی قانون‌گرا و اخلاق‌گرا باشند و به کار جمعی آشنا باشند. بخصوص افرادی که از طرف احزاب معرفی می‌شوند از پشتوانه کارشناسی برخوردار هستند و می‌توانند برنامه‌ها و وعده‌هایشان را پیش ببرند.

وقتی که یک مجموعه نماینده‌شان را حمایت کنند، آن فرد بهتر می‌تواند کار نمایندگی را انجام دهد بنابراین افرادی که نمایندگی از طرف احزاب دارند بهتر می‌توانند امور را با برنامه پیش ببرند.

امیدواریم که در اکثر حوزه‌های انتخاباتی دوستانی باشند که اصلاح‌طلبان بتوانند فهرست کامل ارائه دهند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *