با کیوان ساکت نوازنده، آهنگساز و سرپرست گروه وزیری اجرایی متفاوت و جذاب

کیوان ساکت همراه با گروه وزیری در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر و در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و سالار عقیلی هم به عنوان خواننده این گروه را همراهی می‌کند. اجرای گروه وزیری با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه‌رو شد و ۲۰ روز به جشنواره مانده تمام بلیت‌های آن به فروش رفته بود، هرچند قرار بود این اجرا برای تاریخ ۲۶ بهمن هم تمدید شود، اما متاسفانه به دلایلی نامعلوم این اتفاق رخ نداد و مخاطبان فرصت حضور در یک اجرای متفاوت با سازبندی جذاب را از دست دادند. درباره این اجرا گفت‌وگویی کوتاه با کیوان ساکت انجام دادیم.

تصویر اجرایی متفاوت و جذاب

قرار است همراه با گروه وزیری روز جمعه در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه بروید. یکی از اتفاقاتی که اغلب سال‌ها در جریان جشنواره شاهد آن هستیم، اجرای کارهای قدیمی هنرمندان است، در واقع کمتر کار تازه‌ای روی صحنه رفته و در جشنواره رونمایی می‌شود. شما هم در جشنواره قطعات تکراری اجرا می‌کنید؟

خیر. رپرتوآر ما کاملا نو است و تقریبا تمام قطعات جدید هستند. اگر هم قطعه‌ای را از ساخته‌های گذشته‌ام برای اجرا انتخاب کرده باشم، آن را دوباره و به شکلی متفاوت تنظیم کرده‌ایم. مثلا قطعه‌ای را ۲۰ سال پیش با یک تنظیم اجرا کرده بودم و حالا در این اجرا مخاطبان آن را با تنظیم کاملا متفاوتی خواهند شنید.

شنیده‌ایم در اجرایتان شگفتی‌هایی هم برای مخاطبان دارید. اگر ممکن است کمی درباره این موضوع توضیح دهید.

قرار است خانم ژاله صادقیان، گوینده معروف رادیو که صدای بسیار خوبی هم دارد، در این اجرا ما را همراهی کند و به عنوان رسیتیشن در دو قطعه حضور داشته باشد.

ارکستر وزیری از نظر سازبندی چه شکلی دارد؟

علاوه بر سازهای موسیقی کلاسیک و حضور بهترین نوازنده‌های این عرصه در اجرایمان، سازهای ایرانی چون تار، سه‌تار، سنتور، کمانچه، تنبک و دف، از دو نوازنده محلی موسیقی لری دعوت کرده‌ایم در یکی از قطعات ما را همراهی کنند و سرنا و دهل بنوازند. در این اجرا بهترین نوازنده‌ها و همچنین سالار عقیلی به عنوان یک خواننده موفق موسیقی ایرانی ما را همراهی می‌کنند و می‌توانم بگویم یکی از قوی‌ترین و موفق‌ترین ارکسترهای جشنواره خواهیم بود. ضمن این‌که در اغلب دستگاه‌های موسیقی هم قطعه‌ای را اجرا می‌کنیم.

شعرها از کدام شاعران است؟

از مولانا، فریدون مشیری، اسماعیل اکبری‌مهر و…

خانم صادقیان کدام شعرها را دکلمه می‌کنند؟

اجازه بدهید همه سورپرایزها را بیان نکنم.

جشنواره موسیقی امسال قرار است متفاوت و بهتر از همیشه برگزار شود. تا این مرحله از جشنواره راضی بوده‌اید؟

جشنواره امسال تاکنون از هر نظر بهتر از قبل بوده، دبیر و مدیران اجرایی هم خیلی خوب کارها را ساماندهی و مدیریت کرده‌اند. امیدوارم این روند به همین شکل تا آخر جشنواره ادامه پیدا کند.

زینب مرتضایی فرد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *