پیام تسلیت کاظم خطیبی بمناسبت درگذشت زنده یاد همشهری فرزانه محمد تقی ساکت

 

خانواده محترم ساکت

جنابان اساتید مهدی ، محمد حسین و کیوان ساکت

 باکمال تاسف و تاثر درگذشت زنده یاد همشهری فرهیخته محمد تقی ساکت را به شما تسلیت عرض نموده و مرا در غم بزرگ خود شریک بدانید .

 

 متاسفانه دیگر امکان دیدار با روانشاد محمد تقی ساکت انسانی مهربان و با محبت  برایم میسر نیست فقدان این مرد فرزانه فرهنگی همیشه مرا بیاد خاطرات گذشته او میاندازد که باچهره ای خندان وصمیمی همیشه درباره کارهای فرهنگی و کتاب و کتابخوانی که از خصوصیات شخصیت او بود تشویق مینمود و با اهدا کتاب در گسترش فرهنگ و ادب نقش موثری را ایفا مینمود .

در اخرین دیدار روانشاد که در خردادماه امسال در کتابخانه برادر گرامیشان دکتر محمد حسین ساکت  با اتفاق همشهری محقق دکتر محمد حسن ابریشمی افتخار حضور داشتم  دیدم  که ایشان با چه اشتیاقی به خواندن کتاب مشغول بود . اوهمیشه بدوستان کتاب هدیه میکرد ، انسانی با وفا و روحی سرشار از امید داشت و سالیان زیاد در مقابله با بیماری خود مبارزه میکرد و با وجود بیماری همسرنازنینش که سالهای خوشی با هم داشتند در کنار هم اسطوره تحمل و بردباری بود بطوریکه  خصلت پذیرش و تحمل مصائب و برباری اودر میان خانواده و دوستانش زبانزد بود .

اکنون که با ناباوری باید بپذیریم که ایشان در میان ما نیست فقط به این دلخوشم که او کارها و اعمالش در ذهن همگی  ما از جمله مخلص  بیادگار میماند روحش شاد و امیدواریم بتوانیم منش و خصلتهای نیکو این بزرگمرد همشهری را برای خود و دوستانمان الگو قرار دهیم  .

 

 

کاظم خطیبی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *