امام جمعه تربت حیدریه :مسجد شیخ یوسفعلی آثار باستانی نیست و تنها یک سال ثبت میراث فرهنگی بوده که در نهایت تهران به دلیل وقفی بودن مسجد، با آن مخالفت کرده و از ثبت خارج ست

         امام جمعه تربت حیدریه در گفتگو با «تابان تربت»:مسجد «شیخ یوسفعلی»آثار باستانی نیست/«حمام گودی» وقف حوزه علمیه استامام جمعه تربت حیدریه در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص تخریب آثار باستانی گفت: شده امسجد شیخ یوسفعلی آثار باستانی نیست و تنها یک سال ثبت میراث فرهنگی بوده که در نهایت تهران به دلیل وقفی بودن مسجد، با آن مخالفت کرده و از ثبت خارج ست.

عصمتی

حجت الاسلام عصمتی امام جمعه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت، اظهار کرد: مسجد شیخ یوسفعلی وقف است و بنای وقفی باید طبق مطالبه موقوفه اداره شود، لذا این بنا به هیچ عنوان آثار باستانی نیست و تنها برای یکسال ثبت میراث فرهنگی شده و با توجه به وقفی بودن مسجد، تهران با این موضوع مخالفت کرده و از ثبت خارج شده است.

 

وی در خصوص بنای دیگر همجوار با مسجد شیخ یوسفعلی گفت: حمام گودی وقف حوزه های علمیه بوده و در این مورد هم طبق موازین اسلامی وقف و مطالبه موقوفه باید کار انجام شود.

 

خطیب جمعه تربت حیدریه تاکید کرد: مسجد شیخ یوسفعلی، حمام گودی و پارکینگ همجوارآنها وقف است و طبق مطالبات موقوفه ها مقرر شده تا مسجد شیخ یوسفعلی نوسازی، و پارکینگ همجوار آن که موقوفه مرحوم تربتی است ساختمانی برای حوزه های علمیه و همچنین چند باب  مغازه و پارکینگ احداث شود.

 

در حالی که  از چند روز گذشته کاربران شبکه های اجتماعی به تخریب و بازسازی مسجد شیخ یوسفعلی و حمام گودی واکنش نشان داده و آن را به جریان و یا تفکر خاصی منتصب می کردند، رئیس اوقاف و امور خیریه، با تکذیب این ادعا، اظهار داشت: بنای شیخ یوسفعلی وقف مسجد است و از ثبت میراث فرهنگی خارج شده و هم اکنون طبق مطالبه موقوفه در حال تخریب و نوسازی است.

 

هادی شریفان رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه در این خصوص اظهار داشت: طبق شکایت موقوفه مسجد مرحوم شیخ یوسفعلی و حمام گودی بصورت قانونی از ثبت آثار باستانی خارج شده و جهت احداث بنای جدید به پروژه احداث حوزه علمیه و مسجد شیخ یوسفعلی واگذار شده است.

 

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. کاظم خطیبی گفت:

    بنظر میرسدیک موضوع در نظر گرفته نشده و ان اینکه این مسجد جزو میراث فرهنگی تربت است نه اثار باستانی و امکان ساخت مدارس علوم دینی باتوجه به امکاناتی که در جمهوری اسلامی هست فراوان است و نیاز به تخریب این بنا که درواقع مسجد بوده و همه طلاب علوم دینی در ان خاطرات دارند  غیر منطقی و بدور از اخلاق اسلامی میباشد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *