حضرتی در جمع خبرنگاران: به استناد کدام قانون از حضور خاتمی در اجرای یک نمایش جلوگیری می‌شود/ ورود ناگهانی ستادکل نیروهای مسلح به بحث کنسرت‌ها جای تعجب دارد

 

 

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم با انتقاد از جلوگیری از حضور رییس دولت اصلاحات، نسبت به تلاش مرموز دلواپسان برای ایجاد بی‌اعتمادی میان نظام و هنرمندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، الیاس حضرتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به جلوگیری از حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی در اجرای نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» در تالار وحدت گفت: به‌عنوان یک نماینده مجلس، از ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور به‌صورت رسمی درخواست دارم، دلایل این مسئله را بیان کنند و بگویند این برخورد با آقای خاتمی به جرم کدام تخلف‌ها انجام می‌شود.

خاتمی انسانی نجیب، باشخصیت و پاک‌دست است

او ادامه داد: در برخورد با آقای خاتمی به‌گونه‌ای حکم حصر انجام می‌شود و درخواست دارم، ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان کل کشور استنادهای قانونی که منجر به انجام چنین برخوردی با ایشان می‌شود را به اطلاع نمایندگان مجلس برسانند، چرا که به‌راستی ما اطلاعی از این مسائل نداریم و نمی‌دانیم تخلف‌های یک انسان نجیب، با شخصیت و پاک که تا به امروز یک نقطه تاریک درمورد خود و خانواده‌اش پیدا نشده، چیست؟

به استناد کدام قانون از حضور خاتمی در یک اجرای نمایش جلوگیری می‌شود؟

عضو فراکسیون امید در مجلس خاطرنشان کرد: کسانی که از چاپ عکس و انتشار اخبار مربوط به آقای خاتمی ممانعت می‌کنند و اخیراً از این‌که برای تماشای یک تئاتر به تالار وحدت بروند نیز جلوگیری کرده‌اند، باید پاسخگو باشند که به استناد کدام قانون دست به چنین کاری می‌زنند.

تلاش مرموز دلواپسان برای ایجاد شکاف و بی‌اعتمادی میان نظام و هنرمندان

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به تلاش مرموزی که از سوی برخی منجر به ایجاد شکاف و اختلاف میان طبقات گوناگون جامعه می‌شود، گفت: یکی از گروه‌های موثر و تاثیرگذار کشور اهالی هنر و فرهنگ هستند که به‌عنوان گروه‌های مرجع در جامعه حضور دارند اما مدتی است تلاشی مرموز شکل‌گرفته که به بهانه‌های مختلف، میان نظام جمهوری اسلامی و هنرمندان شکافی وحشتناک و دیوار بی‌اعتمادی و رودررویی ایجاد کنند.

انتقاد نماینده تهران از اقدام قوه‌قضاییه در صدور مجوز یالثارات

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ یک نفر در نشریه‌اش با کلماتی زشت و توهین‌آمیز تمام هنرمندان را خطاب قرار می‌دهد و با وجود این‌که هنرمندان طبیعتاً واکنش نشان می‌دهند، خارج از نوبت و به‌شکلی آشکار به این نشریه مجوز نشر مجدد می‌دهند.

او تاکید کرد: قطعاً ما با تعطیلی و توقیف این نشریه و مطبوعه‌ای موافق نیستیم اما این‌که تعمداً به‌شکلی حرکت شود که به جامعه هنری و فرهنگی کشور دهان‌کجی صورت بگیرد، استراتژی وحشتناکی است که هنرمندان و حاکمیت را رودرروی یکدیگر قرار دهند که این مسئله بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند و باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

ورود ناگهانی ستادکل نیروهای مسلح به بحث برگزاری کنسرت‌ها عجیب است

حضرتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز برای اجرای کنسرت‌های موسیقی، یادآور شد:‌ در کنار وظیفه وزارت ارشاد برای صدور مجوز برای کنسرت‌ها، نیروی انتظامی و سایر ارکان نیز موظف هستند که خود را با این وزارت‌خانه هماهنگ کنند. اگر می‌خواهیم کشور را یکپارچه اداره کنیم و نشان دهیم که یک دولت تصمیم‌گیرنده وجود دارد، نیروی انتظامی که بنابر قانون زیرنظر وزارت کشور اداره می‌شود، باید با وزارت ارشاد هماهنگ باشد و ورود ناگهانی ستاد کل نیروهای مسلح به بحث برگزاری کنسرت‌های موسیقی از دید ما اتفاقی عجیب است و متاسفانه همچنان داستان کنسرت‌ها و برخورد با صحنه‌های هنری و هنرمندان، داستان غم‌انگیزی است.

امکان اکران «رستاخیز» برای مردم فراهم شود

او با اشاره به این‌که زمان کوتاهی تا فرارسیدن ایام محرم و صفر باقی مانده، گفت: خواهش ما این است، در آستانه این ایام عزیز، باتوجه به زحمات فراوانی که برای فیلم «رستاخیز» کشیده شده، این امکان را ایجاد کنند که همه مردم بتوانند از تماشای این فیلم بهره‌مند شوند.

تلاش دلواپسان برای القای ناکارآمدی دولت و توهین به رییس‌جمهور

این عضو فراکسیون امید در بخش دیگری از صحبت‌هایش، اعلام کرد: خطر دیگری که در جامعه احساس می‌شود این است که عده‌ای تلاش دارند با ایجاد بی‌اعتمادی میان مردم و دولت است که در این راستا، با سیاه‌نمایی، توهین به رییس‌جمهور و القای ناکارآمدی دولت و آقای روحانی، بر این بی‌اعتمادی دامن بزنند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان اندک باقی‌مانده تا انتخابات، این تلاش‌ها را اقدام‌هایی با انگیزه سیاسی و انتخاباتی دانست و گفت: با این حال، ضربه‌ای که در اثر این بی‌اعتمادی حاصل می‌شود برای کل نظام خواهد بود.

هجمه علیه دولت از سوی نهادهای خاص، تریبون نمازجمعه و خبرگزاری‌های وابسته

او گفت: در طول دولت‌های بعد از انقلاب هیچ دولت و رییس‌جمهوری تا این حد مورد توهین و هجمه قرار نگرفته است. البته همیشه گروه‌هایی بوده‌اند که نسبت به فعالیت دولت‌ها و حتی احزاب سیاسی، برخوردی توهین‌آمیز داشتند اما هنگامی که کار به نهادهای مختلف، تریبون‌های نماز جمعه و خبرگزاری‌های وابسته به نهادها و ارگان‌های مختلف هستند، کار پیچیده‌تر می‌شود.

برای دستیابی به نتیجه کوتاه‌مدت انتخاباتی، کل نظام را زیرسوال نبرید

عضو فراکسیون امید در مجلس یادآور شد: توصیه‌ام به همه این دوستان این است که برای دستیابی به یک نتیجه کوتاه‌مدت انتخاباتی، نظام جمهوری اسلامی را زیرسوال نبرند و سیاه‌نمایی علیه نظام را دامن نزنند. ما علاقمندیم در کشور یک قانون و یک روش ایجاد شود.

حضرتی در پایان اعلام کرد: این‌گونه نباشد که زمانی در دولت گذشته، هنگامی که از عملکرد ناصحیح دولت در عرصه اقتصاد انتقاد می‌کردیم، با ما برخورد می‌شد و به‌عنوان سیاه‌نمایی احضار می‌شدیم اما امروز همگی همدل شده‌اند و نذر کرده‌اند که حتی یک نقطه مثبت در کارنامه دولت نبینند و به گونه‌ای بر طبل ناامید و یاس می‌کوبند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *