رونمایی از تندیس دونده المپیکی ایران در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- تندیس 'حسن تفتیان'، دونده المپیکی دو ۱۰۰ متر ایران، چهارشنبه با حضور معاون حقـوقی، پارلمـانی و امور استـان های وزیر ورزش و جوانان، در زادگاهش تربت حیدریه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا در آیین رونمایی از تندیس این چهره ورزشی که در محل پیست دو و میدانی ورزشگاه تختی تربت حیدریه انجام شد، علاوه بر امیررضا خادم، حسن تفتیان و مربی وی، رئیس فدراسیون دوومیدانی، فرماندار ویژه تربت حیدریه و شماری از مسئولان محلی حضور داشتند.
حسن تفتیان، در المپیک ریو، با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی دو ۱۰۰ متر شد که این برای نخستین بار در تاریخ ورزش دوومیدانی ایران در المپیک اتفاق می افتاد.
مسئولان شهرستان تربت حیدریه، برای نصب تندیس تفتیان در یکی از میادین اصلی شهر برنامه ریزی کرده بودند اما وی سه شنبه و در آستانه ورود به این شهر، با انتشار نامه ای با این اقدام مخالفت کرد.
این دونده المپیکی در نامه خود با قدردانی از حمایت مردم و مسئولان شهرستان 
تاکید کرده است که 'شهر من زادگاه مشاهیر و افراد بزرگی بوده است و من دور از ادب و تواضع دیدم که در حضور بزرگان شهرم، تندیس این حقیر در میدان شهر، نصب شود'.
وی افزوده است: از مسئولان خواهش دارم به جای نصب تندیس در میدان شهر، آن را در داخل ورزشگاه تختی و کنار پیست خاکی این مجموعه قرار دهند تا سرمشق و الگوی جوانانی شوم که قصد دارند استارت ورزش خود را در این مجموعه بزنند و بدانند تفتیان از همین پیست خاکی رشد کرده است'.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *