پرسش انجمن پیش‌کسوتان مطبوعات از وزیر ارشاد

شرق: هیأت مؤسس انجمن پیش‌کسوتان مطبوعات، جامعه روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارشاد، به حرکت نماینده ارومیه در قبال یک خبرنگار، واکنش نشان دادند.
به گزارش ایسنا در متن این نامه خطاب به وزیر ارشاد آمده است:
«بی‌تردید شما هم خبر مربوط به هتاکی و کتک‌زدن خبرنگار روزنامه ایران را در شبکه‌های خبری حقیقی و مجازی شنیده و دیده‌اید. شوربختانه نام ضارب را که نماینده مجلس شورای اسلامی است، می‌دانید «نادر قاضی‌پور!» و حتما به خاطر می‌آورید که همین فرد در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با توهین به زنان کشورمان چه رسوایی به بار آورد و خود شاهد بودید که با این عمل چگونه سبب سرافکندگی مردم ایران در جهان شد. اگر در همان زمان مقامات مسئول، با این فرد گستاخ برخورد قانونی می‌کردند، جامعه امروز شاهد رفتار زشت و ناپسند او نبود.
متأسفانه در آن زمان نه‌تنها با این فرد خاطی برخورد قانونمند انجام نگرفت، بلکه توانست اعتبارنامه‌اش را به تصویب برساند و در نتیجه بر مسند نمایندگانی همچون مدرس تکیه زد و روزبه‌روز چنان گستاخ‌تر شد که حالا در صحن مقدس مجلس علیه خبرنگار هم‌وطنش اعمال خشونت، هتاکی و توهین می‌کند
. جناب وزیر مگر نه اینکه اسلام دینی اخلاق‌مدار است و مگر نه اینکه یک نماینده باید متصف به صفات عالیه اخلاقی، ادب و متانت باشد؛
پس چگونه است که نادر قاضی‌پور که خود را یک بسیجی و رهرو خط امام و ولایت و نظام می‌داند، در شرایطی که یک خبرنگار زحمت‌کش در حال انجام وظیفه، از او مؤدبانه پرسش می‌کند، او به‌جای پاسخ‌دادن منطقی به پرسش خبرنگار، مبادرت به فحاشی، توهین و در نهایت کتک‌زدن او می‌کند!
جناب جنتی گرامی؛ هر روز در گوشه‌و‌کنار این سرزمین ده‌ها نفر به جرم هتاکی و ضرب‌و‌شتم شهروندان دستگیر و روانه زندان می‌شوند، در‌حالی‌که آنها به‌دلیل آنکه فرد عادی جامعه محسوب می‌شوند، عمل زشت‌شان مستقیما به اسلام لطمه نمی‌زند، حال آنکه چنین اقدامات زشت و ناپسندی وقتی از سوی نماینده‌ مردم رخ می‌دهد، مستقیما به اسلام و نظام ضربه‌ جبران‌ناپذیر خواهد زد.
جناب وزیر پرسش اساسی این است که آیا به‌واقع، نادر قاضی‌پور از آبروی اسلام ارزشمندتر است؟ پاسخ به این پرسش را مسلما مقامات بالای نظام جمهوری اسلامی خواهند داد؛
اما آنچه ما به‌عنوان جامعه روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه خواستار آنیم، تعقیب جزائی عامل این ضرب‌وشتم یا حداقل عذرخواهی رسمی نادر قاضی‌پور بدون هیچ شرط و توجیه از طریق رسانه‌های عمومی است.
جناب وزیر؛ از شما به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که یکی از مسئولیت‌های‌تان حفظ حرمت و ‌شأن اجتماعی روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه است، مُصرانه خواستاریم به مسئولیت قانونی خود عمل کنید تا ما و شما اجازه ندهیم غائله‌ای که نادر قاضی‌پور به پا کرده، در سکوت به پایان رسد».
نادر قاضی‌پور یکشنبه هفته گذشته در راهروی مجلس، خبرنگار روزنامه ایران را مورد ضرب‌وشتم قرار داد. در پایان جلسه علنی و درحالی‌که خبرنگاران در راهروی مجلس مشغول گفت‌وگو با نمایندگان بودند، خبرنگار روزنامه ایران از قاضی‌پور سؤالی درباره علت تلاش برای تأسیس فراکسیون ترک‌زبانان پرسید. قاضی‌پور در این درگیری با مشت به‌ صورت خبرنگار کوبید و در ادامه دستگاه ضبط صدای او را گرفت و بعد از گرفتن دست خبرنگار، او را به اداره حراست مجلس برد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *