افزایش جمعیت وحوش در تربت حیدریهتربت حیدریه- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت: بر اساس نتایج حاصله از سرشماری تابستانه مناطق زیست محیطی حوزه استحفاظی، علی رغم خشکسالی، جمعیت وحوش در این خطه افزایش یافته است

.

داوود نورمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرشماری مزبور تیرماه امسال با به کارگیری ۱۱ نفر از عوامل اجرایی و یک گروه کوهنورد در مناطق تحت مدیریت این اداره صورت گرفت.

شهرستان تربت حیدریه ۳۸۵ هزار هکتار گستره زیست محیطی دارد که ۲۲ هزار هکتار از ارتفاعات شمال شرق و جنوب شرق این شهرستان شامل منطقه شکارممنوع ژرف و بزمای است.

وی گفت: منطقه ژرف با گستره ۵۸ هزار هکتار است که در محدوده شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و فریمان قرار دارد و حدود ۲۲ درصد از وسعت این منطقه، در حوزه استحفاظی تربت حیدریه قرار دارد.

وی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و افت منابع آبی و نیز پوشش گیاهی در مناطق، سرشماری در منطقه ژرف به همت گروه کوهنوردی دوندگان کوهستان تربت حیدریه انجام شد.

نورمحمدی افزود: گونه های شاخصی چون قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ، کفتار، پلنگ، گربه وحشی و پرندگانی چون کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری در این منطقه زیست می کنند.



* دستگیری شکارچی کبوتران وحشی در تربت حیدریه

رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه از دستگیری یک شکارچی متخلف کبوتران وحشی در این شهرستان خبر داد.

نورمحمدی گفت: ماموران این اداره در حین گشت و کنترل منطقه به این شکارچی در حال شکار پرندگان وحشی برخورد کردند که از وی یک قبضه سلاح تک لول ساچمه زنی، دو تیر فشنگ و لاشه پنج قطعه کبوتر وحشی کشف شد.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.


 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *