گرامیداشت روز جهانی کودک در تربت حیدریه، بدون حضور مسئولان

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربت حیدریه گفت: اعضای این کانون امروز در حالی روز جهانی و آغاز هفته ملی کودک را گرامی داشتند که حتی یک نفر از مسئولان در محفل ساده و بی تکلف آنان حضور نیافتند.

راحله فرستاده شنبه در حاشیه برگزاری آیین گرامیداشت ۱۶ مهر، روز جهانی کودک، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته در جلسه برنامه ریزی هفته ملی کودک نیز جای خالی مدیران شهرستان احساس می شد و بسیاری از آنان تنها به اعزام نماینده بسنده کرده بودند.
وی گفت: برنامه های این مناسبت را امروز با حال و هوای محرم آغاز کردیم که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت که شامل برپایی ایستگاه نقاشی، کاردستی، قصه گویی و اجرای نمایش است.
فرستاده در خصوص فعالیت های این کانون در طول سال گفت: اکنون بیش از سه هزار نفر عضو کانون هستند که نیمی از آنان دختر هستند.
وی برنامه های این کانون را در سه بخش فرهنگی، نمایشی و هنری دانست و افزود: بخش فرهنگی شامل ۲۳ برنامه از جمله قصه گویی، نشریه دیواری و کتاب خوانی، بخش ادبی شامل نمایش عروسکی، سفال، نقاشی، پویانمایی و عکاسی و بخش هنری نیز شامل خلاقیت های ادبی، شعر و داستان نویسی است.
فرستاده، محوری ترین برنامه های این کانون را آموزش فرهنگ غنی بومی و محلی عنوان کرد که با کمک ۶ مربی دنبال می شود.
وی با انتقاد از آنچه کم توجهی مردم و به خصوص افراد متمول شهر نسبت به برنامه های کانون خواند، اظهار کرد: در برخی مناطق استان خیرین به ساخت ساختمان برای کانون همت می گمارند و حال آنکه با وجود فرسودگی بنای کانون در تربت حیدریه، هنوز نتوانسته ایم نسبت به جلب مشارکت مردم برای ساخت شعب سیار و ثابت در شهر و یا مناطق روستایی اقدام کنیم.
فرستاده از اصحاب رسانه خواست با تهیه تولیدات خبری در این خصوص توجه مردم و مسئولان شهر را به این بخش و به تبع آن آینده فرزندان خود بیشتر جلب کنند. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

 

انتهای پیام /*

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *