عزم دولت یازدهم برای توسعه صنعت گردشگری، جدی است ایران ۱۰ درصد جاذبه های گردشگری جهان را در اختیار دارد و می توان با افزایش ورود گردشگران خارجی به رونق اقتصاد و اشتغال کمک کرد، زیرا ورود هر هفت گردشگر یک شغل ایجاد می کند

 

مشهد- ایرنا- مدیر کل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سهم ایران از بازار گردشگری جهان اندک است؛ به همین دلیل دولت تدبیر و امید عزم جدی برای توسعه صنعت گردشگری دارد و در این راه تلاش مستمر انجام می دهد.

 

 

علی باقر نعمتی زرگران جمعه شب در مراسم پایانی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با رویکرد آئین های مذهبی و سفره های نذری در هتل میثاق مشهد افزود: توسعه مناسبات با دیگر کشورها، یکی از راههای جذب گردشگران خارجی است.

وی ادامه داد: اد.

نعمتی اظهار کرد: جایگاه فرهنگی خراسان به عنوان دروازه شرقی فلات بزرگ ایران با هیچ جا قابل مقایسه نیست و در این زمینه شهر مشهد به دلیل مرقد امام رضا(ع) درموضوع گردشگری زیارت قدمت چند صد ساله دارد.

وی ادامه داد: سفره ایرانی مفهوم فرهنگی است که ریشه در اعتقادات و باورهای ما دارد و از جهت اقتصادی نیز ظرفیت بزرگی دارد.

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این سازمان تلاش دارد از غنای عظیم سفره ایرانی و سابقه زیاد فرهنگ غذایی ایران به عنوان جاذبه گردشگری نهایت استفاده را ببرد.

نعمتی افزود: باید شاخص ترین غذاها را به عنوان جاذبه در نمایشگاههای بین المللی عرضه کنیم و آشپزهای برتر نیز در جشنواره ها حضور داشته باشند.

رویداد فرهنگی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان پنجم تا هفتم آبان ماه در هتل میثاق مشهد برگزار شد و در پایان این جشنواره نیز آشپزها و رستورانهای برتر تقدیر شدند.

۷۵۰۷/۶۰۱۲ خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *