«یاد گلها» و «راز آشکارا»ی میلاد کیایی منتشر می شود دو آلبوم «یاد گلها» و«راز آشکارا» میلاد کیایی،نوازنده چیره دست سنتور و آهنگساز که در مرحله تنظیم قرار دارد ، به زودی منتشر خواهد شد

.به گزارش خبرنگار ما، میلاد کیایی با بیان این مطلب، افزود:بعد از گذشت ربع قرن،ا قصد دارم اثری را منتشر کنم که چندی است در تلاش بودم با تنظیم و بهره گیری از تجربه و بینش موسیقایی جدید،ارائه شود.

یکی از آنها،«راز آشکارا»،نام دارد که در واقع تک نوازی سنتور است برگرفته ازآثار پیشین خودم و نیز قطعاتی خاطره انگیز آذری؛ نغماتی چون یتیم سه گاه و قره باغ و شکسته که در این آلبوم به احترام هم میهنان آذری زبان،برای نخستین بار با ساز سنتور،نواخته شده اند. وی افزود: «یاد گلها»،آلبوم دیگری است از مجموعه آهنگ های متنوعی که در نوجوانی ساخته بودم و اکنون با ارکستر بزرگ شامل ۴۰ نفر نوازنده، همانند سبک و سیاق برنامه گلهای چند دهه پیش،با صدای خوانندگان جوانی،چون؛جواد مظفری از دیار همدان،اجرا شده‌اند.

بنا براین گزارش، میلاد کیایی نخستین روز مهرماه سال ۱۳۲۳ در تهران در خانواده ای آشنا به موسیقی وکتاب و فرهنگ متولد شد.

کیایی از هشت سالگی نوازندگی سنتور را ابتدا نزد پدر و سپس ردیف‌های موسیقی را نزد برادر بزرگترش ایرج کیایی فرا گرفت. برادر او از شاگردان ابوالحسن صبا بود.فعالیت‌های هنری را از دوازده سالگی در برنامه کودک رادیو آغاز کرد.در هفده سالگی زمانی که در سیکل دوم دبیرستان تحصیل می‌کرد، در مسابقات هنری آموزشگاه‌های سراسر کشوردر سال ۱۳۴۲ خورشیدی در رشته موسیقی، ساز سنتور مقام نخست را کسب کرد. او تا اکنون برای هجده فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی موسیقی متن ساخته است.کیایی ابداع‌هایی نیز روی کوک سنتور داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *