نسبت هنرجویان به دانش آموزان نظری در تربت حیدریه یک به سه است از مجموع ۵۳۵۵ نفر دانش آموز متوسطه دوره دوم این شهرستان، ۴۰۰۵ نفر متوسطه نظری و ۱۳۵۰ نفر هنرجویان هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای هستند

 

تربت حیدریه- ایرنا- معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش تربت حیدریه : .

علی اکبر فهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نسبت یک به سه، نشانگر استقبال کم رنگ خانواده ها از هدایت فرزندانشان به سمت رشته های فنی است و حال آنکه سیاست آموزش و پرورش ایجاد توسعه متوازن و برابر کردن تعداد دانش آموزان دبیرستانی با هنرجویان هنرستان ها است.

وی گفت: در همین راستا هفته گذشته با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کلنگ عملیات ساخت هنرستان طالقانی و مجتمع فرهنگی هنری آن در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در تربت حیدریه به زمین زده شد.

فهیمی با بیان اینکه قرار است اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات ملی تامین و ظرف ۱۸ ماه به بهره برداری برسد، افزود: این هنرستان که برای آن ۱۲ کلاس درس با ظرفیت ۲۰۰ نفر هنرجو و کارگاه های مرتبط منظور شده در چهار رشته ساخت و تولید، مکانیک خودرو، صنایع فلزی و متالوژی فعال خواهد شد.

وی همچنین گفت: هم اکنون در سطح شهرستان تربت حیدریه ۱۱ هنرستان داریم که هشت باب پسرانه و بقیه دخترانه است.

هم اینک در این شهرستان ۳۵ هزار و ۷۶۹ دانش آموز در ۳۱۶ آموزشگاه و یک هزار و ۶۶۶ کلاس درس توسط دو هزار و ۵۰۰ نفر معلم تحصیل می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *