۱۵ درصد شکایات کارگری تربت حیدریه مربوط به زنان است

تربت حیدریه – ایرنا – معاون اداره کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت: از ابتدای امسال ۵۴۳ مورد شکایت از واحدهای کارگری به این اداره رسیده که ۱۵ درصد آن از سوی زنان بوده است.

به گزارش ایرنا علی اکبر اسماعیل پناه چهارشنبه در ششمین نشست شورای اشتغال تربت حیدریه افزود: از مجموع ۳۴۳ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری شهرستان، ۵۳ نفر بانوان هستند.
وی گفت: شرکت تعاونی توسعه روستایی بانوان کدکن نیز بتازگی فعالیت خود را با ایجاد ۱۴ فرصت اشتغال در حوزه فرش، تابلوفرش، عرقیات و بسته بندی آغاز کرده است. 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه نیز گفت: تاکنون در شهرستان برای هزار و ۸۹۷ نفر دوره آموزش قالیبافی برگزار شده که از این شمار هزار و ۸۱۶ نفر زن هستند و برای همگی کارت شناسایی بافندگی صادر شده است.
محمد سلطان پور با بیان اینکه از این تعداد پارسال ۱۶ نفر مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند، افزود: ۱۱ نفر نیز دارای شرکت های پشتیبان هستند که ازاین تعداد ۱۴ نفر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید تربت حیدریه دریافت کردند و هم اکنون ۳۰۰ نفر در مرحله دریافت وام هستند.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: سند تفصیلی زنان و خانواده در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان در حال تدوین است و تاکنون تنها پنج دستگاه پیشنهاد خود را به دبیرخانه اشتغال تربت حیدریه ارایه کرده اند. 
مهدی عباسپور افزود: جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی، کمیته امداد و میراث فرهنگی تنها اداراتی هستند که طرح های پیشنهادی خود را در حوزه بانوان ارایه کرده اند.
وی با بیان اینکه تا هفته آینده کلیه دستگاه ها موظف هستند طرح های خود را به دبیرخانه اشتغال شهرستان بدهند، گفت: در این طرح هدف ایده آل ترسیم شده و ما باید با برنامه ریزی دقیق شهرستان خود را به این هدف برسانیم. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *