رئیس فراکسیون امید: امیدوارم خبرهای خوبی از حصر و ممنوع‌التصویری بشنویم

ایلنا: «محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید در نشست بررسی جنبش دانشجویی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران به بلوغ رسیده و در حال پا‌نهادن به پنجمین دهه عمرش است، گفت: «۱۶ آذرماه روز دانشجو نقطه عطف جدی در مبارزات دانشجویی به شمار می‌رود». عارف در این برنامه که به مناسبت سی‌وپنجمین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد، با بیان اینکه جنبش دانشجویی در سه مقطع انجام شده است، گفت: «مقطع اول از ماه‌های آغازین سال ۱۳۲۲ با تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران آغاز و تا آستانه پیروزی انقلاب تا ۲۲ بهمن ۵۷ با جهت‌گیری استعمارستیزی مطرح شد». 
در ادامه این نشست، پرسش و پاسخ دانشجوایان دانشگاه آزاد کرمان با محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
پرسش اول درباره فراکسیون امید و اقداماتی که انجام داده است، بود که عارف در پاسخ به این سؤال گفت: «لیست ما به دستاورد ارزشمندی در سراسر کشور رسیده بود، لیستی که رأی آورد تجربه مجلسی کمی داشت. در انتخابات کمیسیون‌ها عملکرد خوبی داشتیم. کم‌کم اعضای لیست ما که همدیگر را نمی‌شناختند، با هم آشنا شدند. در انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و کمیسیون نظارت بر مطبوعات، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پیروز شدیم». او افزود: «در انتخابات مجلس دهم عده زیادی از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند. عده‌ای می‌گویند چرا عارف سکوت کرده است و من باید بگویم اگر در چند ماه گذشته فقط صدای عارف شنیده می‌شد، آیا به انحصارطلبی متهم نمی‌شدیم؟ در مجلس همه نمایندگان حق مساوی دارند و قرار نیست همه‌چیز به یک نفر ختم شود.  در تصمیم‌گیری‌‌هایمان با هم مشورت می‌کنیم. هر شش نفری که قرار بود موافق با سه وزیر معرفی‌شده، در مجلس صحبت کنند، خوشبختانه از فراکسیون امید بودند». عارف با بیان اینکه بعضی از عزیزان لیست امید برای بار اول است که به مجلس آمدند و باید دیده شوند، گفت: «فراکسیون ما مجموعه‌ای از متخصصین و کار‌شناسان هستند و تعهد به مردم داریم». پرسش دوم این بود که نظرتان درباره وعده‌های داده‌شده از سوی روحانی چیست که عارف در پاسخ به این سؤال گفت: «باید ببینیم دکتر روحانی در چه شرایطی روی کار آمد و وضعیت چه بود و الان چگونه است. دولت نمی‌تواند حرف آخر را در همه مسائل بزند. آنچه برای اصلاح‌طلبان مهم است، روند روبه‌رشد است که نظر اصلاح‌طلبان در این مورد مثبت است». او تأکید کرد: «برجام دستاورد ارزشمند و بزرگی برای کشور بود. در برجام قرار نیست بدعهدی کنیم و در آینده موضوع هم نباید قصاص قبل از جنایت کرد. البته اگر کشورهای مرتبط با برجام بدعهدی کنند با آن برخورد می‌کنیم. زمینه‌سازی‌های خوبی از طرف دولت صورت گرفته است و راهبرد اصلی ما در فراکسیون امید همراهی با دولت است؛ کمااینکه در جلسات خصوصی نقد جدی داریم». عارف در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان که ما آزادی پس از بیان نداریم، و چگونه باید مطالبات خود را بیان کنیم، گفت: «آزادی به دانشگاه داده شده است و باید قبل و بعد از آن هم این آزادی وجود داشته باشد و خوشبختانه روند خوبی در این زمینه در سال‌های اخیر شاهد هستیم و امیدواریم همچنان ادامه یابد. دانشجو باید احساس آزادی کامل برای ابراز حقایق و بیانات خود را داشته باشد».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *