مافی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگان تهران: در برآورده کردن عدالت اجتماعی دچار لکنت هستیم/ در اجرایی کردن فصل سوم قانون اساس کوتاهی شده است


نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: در دهه چهارم انقلاب، هنوز در برآورده کردن عدالت اجتماعی و دادخواهی از محرومان دچار لکنت هستیم و این درحالی است که در اجرایی‌کردن فصل سوم قانون اساسی کوتاهی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پروانه مافی در مراسم افتتاح دفتر مجمع نمایندگان تهران در شمیرانات که ظهر امروز با حضور رییس فراکسیون امید و‌ شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لواسان برگزار شد، با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در بیان جایگاه و اهمیت مجلس، گفت: امروز مجلس ما در جهان از حیثیتی ویژه برخوردار است و مجلس شورای اسلامی فقط یک نهاد قانونگذار نیست و حتی در جهان نیز نقش قابل‌توجهی دارد.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در شمیرانات ادامه داد: با وجود اینکه در شرایط دشوار دهه چهارم انقلاب قرار داریم هنوز در برآورده کردن عدالت اجتماعی و دادخواهی از محرومان دچار لکنت هستیم. در برآورده و اجرایی کردن فصل سوم قانون اساس کوتاهی شده است و درصد بالای بیکاری، آمار قابل‌توجه طلاق و فساد اداری و اجتماعی بارهای سنگینی است که جامعه بر دوش نمایندگان گذاشته است.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم با بیان اینکه چالش‌هایی که این پدیده‌ها ایجاد می‌کند، پیش‌بینی شده است، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که این چالش‌ها فاصله بین مردم و مسئولان را افزایش دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با تاکید بر حق دوطرفه مردم و مسئولان در مقابل یکدیگر گفت: امروز ما نمایندگان برآمده از لیست امید، امید همه مردم هستیم، چه آنهایی که به ما رای دادند و چه کسانی که رای ندادند.

او ادامه داد: بر این اساس باید برای احقاق حقوق مردم تلاش کنیم تا مانع از بروز نگاه‌های افراطی شویم که ضعفا را فرودست می‌بیند و از اغنیا متنفر است؛ این نگاه خطرناک است و باید با هم این نگاه را از بین ببریم و اگر با هم باشیم، پناه بی‌پناهان و گوش شنوای دردمندان خواهیم بود.

مافی در پایان با اشاره به افتتاح سومین دفتر مجمع نمایندگان استان تهران در شهرهای اطراف، اعلام کرد:تلاش می‌کنیم با حضور در این دفتر مشکلات مردم را حل کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *