عدم واگذاری زمین، مانع اصلی ساخت فرودگاه شهید مدرس مه ولات

 

تربت حیدریه – ایرنا- نماینده شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مشکل پیش روی اجرای فرودگاه شهید مدرس در مه ولات، قطعی نشدن واگذاری زمین آن به شرکت فرودگاهها است.

سعید باستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از این زمین مربوط به اراضی دولتی و متعلق به منابع طبیعی و آبخیزداری است که هنوز سند آن به نام شرکت فرودگاه ها منتقل نشده است.
وی گفت: در حال بررسی موضوع انتقال سند هستیم تا پس از آن در خصوص دریافت اعتبارات لازم، پیگیری کنیم و از فرمانداری مه ولات و دیگر دستگاهها خواسته ایم تا موضوع واگذاری زمین را تسریع کنند.
باستانی با بیان اینکه شرکت فرودگاه ها نسبت به توجیه داشتن این طرح تردید دارد ، افزود: این فرودگاه علاوه بر بهره مندی بیش از ۱٫۵ میلیون نفر ساکنان این خطه، می تواند تا حد زیادی از بار ترافیکی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز بکاهد.
وی افزود: این منطقه به عنوان قطب بزرگ کشاورزی خراسان مطرح است و توسعه صادرات کشاورزی و باغی می تواند به توجیه پذیری ساخت این فرودگاه کمک کند. 
باستانی با تاکید بر لزوم تامین اعتبار این طرح از محل اعتبارات ملی، گفت: برای تکمیل باند این فرودگاه افزون بر ۱۵۰ میلیارد دیگر اعتبار نیاز است که در صورت تامین، فراهم کردن دیگر زیرساخت های طرح کار سختی نیست.
نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس،سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با گسترش صنایعی که در تربت حیدریه، خواف و رشتخوار وجود دارد، قطعا تردد کارشناسان و مدیران به این مناطق از طریق فرودگاه افزایش خواهد داشت.
باستانی بیان کرد: نمایندگان شهرستان های همسایه از جمله خواف، گناباد و کاشمر نیز برای تکمیل هرچه سریع تر این فرودگاه پای کار آمده و پیگیر موضوع هستند.
وی در خصوص فرودگاه گناباد و توجیه پذیری فرودگاه شهید مدرس در این منطقه اظهار کرد: فرودگاه ها در کشور متناسب با نوع کاربری که قرار است داشته باشند طراحی می شوند، فرودگاه گناباد نیز به صورت باربری کارایی داشته و این گونه طراحی شده، لذا امکان جابه جایی مسافر را ندارد.
پروژه فرودگاه شهید مدرس از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم بود که در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۵۴۰ هکتار کلنگ زنی شد.
تا کنون اجرای باند این فرودگاه به طول یک هزار و ۸۰۰ متر اجرا شده که پیشرفت فیزیکی طرح را به ۲۵ درصد رسانده و در سال گذشته عملیات آسفالت آن به انجام رسیده است.
شهرستان مه ولات با ۵۰ هزار نفر جمعیت به مرکزیت فیض آباد در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: ناهید آروین خیبری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *