تربت حیدریه- ایرنا- عضو نظام مهندسی ساختمان و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی تربت حیدریه گفت: با وجودی که مجوز ساخت ساختمان تا هفت طبقه در این شهر صادر می شود، اما تجهیزات ایمنی آتش نشانی تنها توان مهار آتش تا سه طبقه را دارد

.

 

به گزارش ایرنا مهسا رمضان پور سه شنبه در نشست خبری شورای اسلامی شهر تربت حیدریه افزود: طبق اعلام آتش نشانی، برای تامین حداقل نیازهای این سازمان افزون بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است تا بتوان حوادث تا طبقه هفتم را پوشش داد اما در شرایط کنونی شهرداری امکان تامین این مبلغ را ندارد.


وی با بیان اینکه مشکل به مسائل مالی محدود نمی شود، گفت: متاسفانه هنوز اداره استاندارد نیز در شهر ما فعالیت ندارد و اکنون تربت حیدریه زیر پوشش اداره استاندارد جنوب خراسان رضوی به مرکزیت گناباد است.


رمضانپور افزود: از این رو مباحث مربوط به آسانسور و استاندارد مصالح و سازه و خیلی موارد دیگر نیاز به حضور دایمی اداره استاندارد و ارایه آموزش های لازم از سوی متخصصان این حوزه دارد.


وی از تشکیل کمیته ایمنی و آتش نشانی در تربت حیدریه به عنوان دومین شهر بعد از مشهد خبر داد و اظهار کرد: کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی با همراهی سازمان آتش نشانی و نظام مهندسی تربت حیدریه، حدود ۲ ماه است جلسات مقدماتی کمیته مذکور را با حضور مهمانانی از سازمان آتش نشانی مشهد و سازمان نظام مهندسی استان برگزار می کند.


رمضانپور در عین حال اظهار کرد: هنوز آماری از اینکه چه تعداد ساختمان در تربت حیدریه به لحاظ ایمنی مقررات را رعایت کرده اند در دست نیست و کمیته ایمنی و آتش نشانی پس از شناسایی، تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.





* طلب ۲۰۰ میلیارد ریالی شهرداری تربت از شهروندان


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تربت حیدریه نیز با اشاره به طلب ۲۰۰ میلیارد ریالی شهرداری از شهروندان، گفت: عمده بدهکاران دانه درشت های تربتی هستند که طی سال های متمادی با دور زدن قانون و سهل انگاری شهرداری، از پرداخت بدهی خود طفره رفته اند.


احمد وطن دوست افزود: این در حالی است که از مجموع بودجه فرهنگی ۱٫۵ تا ۲ میلیارد ریالی شهرداری تاکنون تنها ۳۸۰ میلیون ریال تخصیص یافته که با این رقم ناچیز نمی توان برنامه فرهنگی، بخصوص برای حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و تاریخی شهر صورت داد و لازم است دستگاه های اجرایی متولی نیز پای کار حاضر شوند.





*‌ بدهی ۲۵۰ میلیارد ریالی شهرداری تربت حیدریه به پیمانکاران


رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه اظهار داشت: شهرداری ۲۵۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است که تنها ۹۰ میلیارد ریال آن مربوط به دستگاه های اجرایی است.


نادر سلیمانی افزود: در خصوص این مطالبات و چاره جویی برای وصول آن در دیداری که با فرماندار جدید تربت حیدریه صورت گرفت


تبادل نظر صورت گرفت.





*‌ عملکرد شهردار تربت حیدریه در حوزه نیروی انسانی ضعیف است


نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تربت حیدریه گفت: شهردار تربت حیدریه نسبت به حوزه نیروی انسانی ضعیف عمل کرده و شاهد تبعیض در نحوه پرداخت کارانه به پرسنل هستیم.


اشرف جهانشیری افزود: با توجه به ثابت قدم بودن شهردار در اجرای تصمیماتش، انتظار ما آن است که وی در تصمیم گیری ها تحت تاثیر موضوعات و عوامل پشت پرده قرار نگیرد.





*‌ عوارض اصناف تربت حیدریه ۲۰ درصد افزایش می یابد


رئیس کمیسیون محلات و اصناف شورای اسلامی تربت حیدریه اعلام کرد:‌ بر اساس مصوبه شورای اسلامی عوارض اصناف در این شهر برای سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.


احمد زنگنه گفت:‌ اکنون از مجموع ۲۸ محله تعریف شده در تربت حیدریه، برای ۲۱محله تشکل شورایاری ایجاد شده تا مردم به عنوان بازوان فکری شهرداری در زمینه آبادانی و عمران و فرهنگ سازی رعایت حقوق شهروندی وارد کار شوند.





*‌ شهردار، تربت حیدریه را نمی شناسد


عضو دیگر شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز گفت: از مجموعه رفتارهای شهردار تربت حیدریه چنین برمی آید که وی این شهر را کاملا نشناخته و روی آن مطالعه کامل و جامعی نکرده است.


حسین جهانشیری افزود: این در حالی است که روزی که قرار بود شهردار کنونی این مسئولیت را بپذیرد، از وی سئوال شد که آیا روی شهر تربت حیدریه مطالعه کرده است، که وی پاسخ مثبت داده بود.





* شورای شهر کم توجهی به شورای شهرستان را جبران کند


رئیس شورای شهرستان تربت حیدریه و عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز گفت: طبق قانون باید ۲ درصد بودجه مصوب شورای اسلامی هر شهر، به شورای شهرستان، به عنوان تشکیلات بالادستی اختصاص یابد، اما تاکنون تنها ۳۰ میلیون ریال از سوی شورای شهر تربت حیدریه به شورای شهرستان پرداخت شده که این رقم باید به ۱۰۰ میلیون ریال برسد.


حمید نیرویی افزود: شورای شهرستان حتی فاقد امکانات اولیه نظیر دبیرخانه، میز و لوازم اداری است و تاکنون هیچ یک از اعضاء، حتی ریالی بابت حق الجلسه دریافت نکرده اند.


وی گفت: با این حال اجازه ندادیم کار تعطیل شود و شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه همچون پارسال که در هیات اجرایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت شورایی در مشارکت مردمی و کمک به عوامل اجرایی در انتخابات، حضور مستمر داشت، از هم اکنون نیز زمینه این همکاری را برای برپایی انتخابات پرشور سال آینده فراهم آورده است.


نیرویی بر ضرورت تقویت فرهنگ مطالبه گری مردم از مسئولان تاکید کرد و افزود: امسال ۲۵ فعالیت شاخص انجام داده ایم که همراهی و تعامل با نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی در طرح مسایل شهری و روستایی و نیز همراهی و تعامل با معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان از مهمترین این مباحث است.


شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.


خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *