پتانسیل جایگزینی صنعت گردشگری به جای نفت مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی گفت: توسعه صنعت گردشگری موجب احراز هویت، ایجاد درآمد و اشتغالزایی، گسترش عدالت و حفظ محیط‌زیست می شود؛ از آنجایی که ایران سراسر جاذبه‌های گردشگری است می‌توانیم به ظرفیت گردشگری برای جایگزینی در صنعت نفت اشاره کنیم.

هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی

 

به گزارش سرویس بازار ایسنا، به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، غلام حیدر ابراهیم بای سلامی مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی یکی از اهداف مهم این سازمان را بزرگ کردن بازار گردشگری در ایران خواند و گفت: بازار گردشگری ایران هنوز پر از ظرفیت برای توسعه است.
وی افزود: سهم صنعت گردشگری از تولید ناخالص داخلی ۶.۶ درصد از اشتغال ۵.۶ درصد و از سرمایه‌گذاری ۳.۱ درصد است . تا سال ۲۰۳۰ بازار گردشگری ایران باید برای جذب پنج برابر توریست خارجی نسبت به وضعیت فعلی، بزرگ‌تر شود. ما برای رسیدن به این موقعیت به ساخت ۷۰۰ هتل پنج و چهار ستاره نیاز داریم که هگتا ساخت ۱۰۰ هتل را مدنظر دارد.
مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی اضافه کرد: رشد گردشگر نماد تحول ساختاری تولید و تحول نظام اجتماعی و نوع خدمات در جهان است. از طرفی ایران، نگارستان و موزه جهان است سراسر ایران پر از جاذبه است. اگر بخواهیم صنعتی را جایگزین نفت کنیم، مردم را به طور وسیع  در اقتصاد مشارکت دهیم و مشارکت ملی و محلی را فراهم کنیم باید به ظرفیت‌های این صنعت توجه کنیم.
بای سلامی با بیان اینکه قصد داریم در هگتا، گردشگری را در چند بخش توسعه دهیم، گفت: بخش نخست گردشگری سلامت است؛ از آنجا که تامین اجتماعی صاحب یک آورده مهم در این زمینه است به منظور استفاده از پتانسیل‌هایی مانند ۴۰۰ کلینیک و ۷۰ بیمارستان از جمله بیمارستان میلاد برنامه داریم. در این راستا آژانس بین‌المللی تامین، ماموریت دارد تا طرح اجرایی این حوزه را آماده کند.
وی اضافه کرد: بخش دوم، گردشگری زیارت است. در هگتا این بخش هم اهمیت زیادی دارد و سالانه ۱۱ هزار نفر در قالب تورهای کارمندی و بازنشستگان به عتبات عالیات و ۲۶ هزار نفر در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد سفر می‌کنند. قسمت سوم، گردشگری فرهنگی است. این بخش با هدف توسعه فرهنگ گردشگری،  سالانه امکان سفر حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان و بازنشستگان را به شهرهای اصفهان و شیراز فراهم می‌کند.
وی در خصوص بورسی شدن هگتا، گفت: یکی از خبرهای خوبی که وجود دارد، مهیا شدن شرایط برای ورود به بازار سرمایه است. هتل هما  درحال ورود به فرابورس است، پذیرش بورس برای هتل‌های هما نیز اخذ و نماد ما هم به نام هما ثبت شده است.
گردهمایی صندوق‌های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی، ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه امسال در محل مصلی تهران با حضور صندوق‌های بازنشستگی و زیرمجموعه‌های اقتصادی آن‌ها برگزار می‌شود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *