امید برای بازگشت استاد شجریان به روی صحنه

آرمان- سارا خوشنویس: هنرمند کهنه کار و مردمی کشورمان که ۱۵ سال که به تعبیر خود استاد به مهمان ناخوانده مبتلا است به تدریج بیمار‌ی‌اش روند مطلوبی به خود می گیرد. بر این اساس آخرین بار استاد محمدرضا شجریان موسیقیدان، نوازنده، سازنده ساز و خطاط برجسته ایران پس از لغو کنسرت نوروزی‌اش در ایروان ارمنستان، در پیام نوروزی‌اش با سری تراشیده از بیماری‌اش با تعبیر«مهمان پانزده ساله» سخن به میان آورد؛ بیماری که سرطان متاستاتیک کلیه چپ تشخیص داده شده و پیش از این نیز منجر به بستری شدن استاد در مقاطعی شده بود واکنش‌های بسیار زیادی را با خود در پی داشت. از سویی این بیماری منجر شد که استاد آواز کشورمان نتواند برای مدتی طولانی به روی صحنه بیایید. به همین دلیل روز گذشته همایون شجریان طی پیامی از بهبود وضعیت استاد خبر داد و گفت:«رسیدگی ها و مراقبت‌هاى ویژه پزشکى از پدر به‌شدت ادامه داشته و باعث شده که حال ایشان بهتر شود و ما هم نسبت به وضعیت ایشان امیدوارتر شویم.» از آنجا که انتظارها برای بازگشت هنرمند مردمی کشورمان رو به پایان است با خبر بهبود وضعیت بیماری ایشان می توان نسبت به بازگشت وی به روی صحنه امیدوار بود.

آخرین وضعیت جسمانی از زبان همایون

همایون شجریان ضمن انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود، آخرین وضعیت جسمانی استاد آواز ایران را تشریح کرد و نوشت: دوستان عزیز و گرامى با سلام و آرزوى شادى و سلامتى براى شما مهربانان همیشگى و با سپاس بیکران از این که حال پدر را جویا هستید و برایشان آرزوى سلامتى مى کنید، هر بار که از کنسرت‌هاى شهرستان باز می‌گردم براى خوشحال کردن ایشان از لطف و احوال پرسى شما مى گویم، و همیشه با لبخند و سپاسگزارى از لطف تان، مى گویند که سلام من را به همه برسان. عزیزان رسیدگى‌ها و مراقبت‌هاى ویژه پزشکى از پدر به‌شدت ادامه داشته و باعث شده که حال ایشان بهتر شود و ما هم امیدوارتر. از پانزده سال پیش تا به امروز پزشکان عزیز زیادى مسئولیت درمان‌هاى پدر را برعهده داشته اند که دست تک تک شان را مى‌بوسم و خود را مدیون شان مى‌دانم. همایون شجریان در ادامه نوشت: سپاس دیگرمان از وزیر بهداشت جناب دکتر هاشمى است که از روز اول دوستانه و بى‌توقع اجازه ندادند که در منزل براى مراقبت‌ها و رسیدگى‌هاى پزشکى از پدر دچار مشکل شویم. دعاهاى شما عزیزان و لطفتان بزرگ‌ترین دلگرمى‌هاست، براى تان بهترین آرزوها را دارم، هر کجا که هستید شاد و برقرار باشید.

کامنت وزیر بهداشت برای شجریان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پست اینستاگرامی همایون شجریان درباره وضعیت سلامت پدرش، کامنتی را برای وی نوشت: « امروز در صفحه اینستاگرام شما دیدم که از ادامه درمان و بهبود حال پدر خبر داده بودید. باعث خوشحالی مردم و همه ماست که دوباره صدای بی نظیر او در گوش و دل مردم طنین افکن شود. همچنین از فراهم بودن امکانات درمانی فراهم شده برای استاد آواز ایران نوشته بودید. لازم است تاکید کنم استاد شجریان سرمایه بزرگ و بی‌همتای ماست و هر کاری برای ایشان انجام شود، باز هم اندک است. امید که با عنایت خدای مهربان شاهد بهبودی کامل ایشان باشیم.» گفتنی است که آخرین بار استاد محمد رضا شجریان پس از لغو کنسرت نوروزی اش در ارمنستان با انتشار عکسی که در آن سرش را تراشیده بود از بیماری ۱۵ساله‌اش خبر داد که واکنش‌های بسیار زیادی از سوی هنرمندان و هوداران وی در پی داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *