رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال معدن زرمهر تربت حیدریه ۴۰ میلیون دلار صادرات طلا داشته که برای استان ما و به خصوص شهرستان تربت حیدریه بسیار خوب است.


به گزارش ایرنا، راضیه علیرضایی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تربت حیدریه افزود: با توجه به غنای زیاد معادن این منطقه، نگاه و اولویت نخست ما به تربت حیدریه نیز تمرکز بر روی توسعه صنایع معدنی و فلزی است.
وی در خصوص راه اندازی کارخانه فولاد تربت حیدریه نیز گفت: نگاه ما راه اندازی حداقل یکی از ۲ کارخانه فولاد بانک ملی یا کارخانه فولاد بنیاد مستضعفان در این شهرستان است.
علیرضایی افزود: بنیاد هم اکنون مشغول راه اندازی کارخانه فولاد خواف است که تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت داشته و الزام دارند که ابتدا خواف را راه انداخته و سپس کار را در تربت حیدریه آغاز کنند.
معدن طلای زرمهر تربت حیدریه در کیلومتر ۹ جاده بایگ، در مسیر روستای فدیهه واقع شده است.
مدیر این معدن نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: معدن زرمهر هفت سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و درجه خلوص طلا و نقره آن ۹۹۹٫۹ است.
زیارت نیا از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص ذخیره معدن و میزان صادرات سالانه آن، به علت آنچه که ملاحظات امنیتی خواند، خودداری کرد.
روستای فدیهه در ۳۸ کیلومتری محور تربت حیدریه – بایگ واقع شده است. 
شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *