رئیس قوه قضائیه: مردم با هم قهر نیستند که نیازمند آشتی ملی باشند «آشتی ملی در جایی موضوعیت دارد که اختلافات اساسی وجود داشته باشد. میان مردم فهیم و بصیر ما چه اختلاف و تفرقه‌ای هست که نیازمند آشتی ملی باشند؟

میزان: آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی، با اشاره به طرح برخی مسائل نظیر «آشتی ملی» در روزهای اخیر، گفت: «آشتی ملی در جایی موضوعیت دارد که اختلافات اساسی وجود داشته باشد. میان مردم فهیم و بصیر ما چه اختلاف و تفرقه‌ای هست که نیازمند آشتی ملی باشند؟ هیچ‌کس منکر وجود اختلاف سلایق نیست؛ اما همه می‌بینیم وقتی بحث منافع و امنیت ملی مطرح است، همه مردم اختلاف سلیقه را کنار می‌گذارند و در کنار یکدیگر هستند».
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه تکرار مباحث مطرح‌شده در رسانه‌های بیگانه درباره آشتی ملی ازسوی مدعیان تحلیل سیاسی در داخل کشور عجیب است، عنوان کرد: «برخی گفته‌اند که رئیس قوه قضائیه با آشتی ملی مخالف است. من قطعا مخالف آشتی، صلح و دوستی نیستم، اما بحث بر سر این است که آشتی ملی درحال‌حاضر موضوعیت ندارد، مردم با هم قهر نیستند که نیازمند آشتی ملی باشند».
او افزود: «عده‌ای در جریان فتنه از مردم جدا شدند. مشکل از مردم نیست، مشکل از آنها‌ست که از مردم جدا شدند. آنها باید به‌دور از فرافکنی از مسیر نادرست خود که هم‌صدایی با دشمن است، بازگردند و به مردم بپیوندند. راه بازگشت نیز قبول اشتباه است. گاه انسان‌ها بر اثر برخی تعصبات، اشتباه خود را نمی‌پذیرند و برای خود و دیگران باور نادرست ایجاد می‌کنند. اگر جداشدگان از مردم، حق‌طلب باشند، راه برای اصلاح باز می‌شود بنابراین اولین گام این است که دست از فتنه‌گری بردارند و اشتباه خود را بپذیرند».
تقدیر  از حضور مردم در  راهپیمایی ٢٢ بهمن
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راه‌پیمایی ٢٢ بهمن، این حضور باعظمت را خنثی‌کننده بسیاری از فریبکاری‌ها، شیطنت‌ها، فشارها و تحریم‌های دشمن دانست و عنوان کرد: «حضور ده‌هامیلیونی مردم در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب، نمایش اتحاد و انسجام ملی و پاسخی محکم به برخی یاوه‌سرایی‌ها به‌خصوص از سوی آمریکا بود و نشان داد که دشمن باوجود همه تلاش‌ها برای تفرقه‌افکنی و نشر اکاذیب برای ایجاد فضای بی‌اعتمادی در کشور و همچنین تشدید تحریم‌ها و فشارها نتوانست خللی در وحدت و انسجام مردم ایجاد کند».
رئیس دستگاه قضائی ادامه داد: «دشمن بارها دچار این اشتباه محاسباتی شده که تصور می‌کند اگر تحریم و فشار را افزایش دهد، مردم ما از آرمان‌های خود دست می‌کشند؛ غافل از اینکه مردم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و هرجا که بحث منافع و امنیت ملی مطرح باشد، با کنارگذاشتن اختلاف سلایق، انسجام و همبستگی‌شان بیشتر از هر زمان دیگری می‌شود».
رئیس قوه قضائیه، همبستگی را یک سرمایه بزرگ اجتماعی توصیف کرد و گفت: «سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند‌تر از سرمایه‌های مادی هستند و همه باید قدردان این سرمایه‌ها باشیم. مسئولان با درنظرداشتن این سرمایه بزرگ باید توجه داشته باشند که مردم شریف ما سزاوار هرگونه خدمت‌رسانی هستند و بروز برخی اختلافات موجب سلب این نعمت خواهد شد بنابراین باید با کار جهادی و غمض نظر از اختلافات، در جهت رفع مشکلات مردم گام برداشت».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *