رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: نوروز متفاوت با خدمات متفاوت محقق می شود تهران- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نوروز متفاوت با ارائه خدمات متفاوت و رعایت حقوق شهروندی محقق می‌شود


به گزارش ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، زهرا ‌احمدی پور امروز دوشنبه در نشست مدیران کل استانی افزود: نوروز ۹۶ باید نوروزی متفاوت با ارائه خدماتی متفاوت و توأم با رعایت حقوق شهروندی باشد، و نظارت بر اجرای فعالیت‌ها و ارائه خدمات در استان‌ها و ایجاد هماهنگی در این امور ما را در این هدف به‌ موفقیت می‌رسانند.
وی بر تعامل و ارتباط بین ستاد و صف در این سازمان تأکید کرد و افزود: این تعامل باید به‌عنوان یک اصل موردتوجه قرار گیرد، چراکه بر همین اساس، راهکارها و تصمیم‌گیری‌های درست برای رفع مشکلات و دستیابی به اهداف متعالی سازمان صورت می‌گیرد.
او با اشاره به اینکه برگزاری جلسات استانی به‌صورت منطقه‌ای به تسریع روند حل مشکلات استان‌ها و پیگیری مسائل آن‌ها می‌انجامد، ادامه داد: بسیاری از استان‌های کشور، علاوه‌بر پیوستگی جغرافیایی، با همدیگر پیوستگی فرهنگی دارند و این امکان وجود دارد که با محور قرار دادن این پیوستگی‌ها و منطقه‌بندی استان‌ها بتوانیم مسائل و موضوعات را بررسی و حل‌وفصل کنیم.

*ضرورت استفاده از ظرفیت سمن‌ها در تمام استان‌ها
معاون رئیس‌جمهوری همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران این بخش برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد و افزود: یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت‌‎های فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.
احمدی‌پور در ادامه، با تأکید بر تعامل مدیران کل استانی با سمن‌ها، اضافه کرد: وجود سمن‌های مرتبط با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان‌ها امتیازی است که باید به‌نحوی شایسته از آن استفاده کرد؛ سمن‌ها می‌توانند نقش مؤثری در پیشبرد اهداف سازمان داشته باشند.
او گفت: با توجه به اینکه نوروز ۹۶ در ارائه خدمات و ایجاد نشاط در جامعه به‌شکل متفاوتی برگزار خواهد شد، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت سمن‌ها شاهد نتایج بهتری در این بخش باشیم.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: هماهنگی و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها از دیگر مواردی است که باید به آن به‌طور جدی توجه کرد، چراکه شکل‌گیری اتصالات بین‌نهادی کمک می‌کند تا سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به اهداف خود دست پیدا کند.

*لزوم هماهنگی و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف
‎احمدی‌پور بر تعامل مدیران کل استانی با رؤسای ادارات مختلف در استان‌ها تأکید کرد و افزود: این روند تعامل و هم‌افزایی امکان استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سایر دستگاه‌ها را برای انجام فعالیت‌های مرتبط با سازمان فراهم می‌کند.
او تأکید کرد: هماهنگی، همفکری و هم‌افزایی با قوه قضائیه برای پیگیری پرونده‌های قضایی سازمان و با قوه مقننه برای تصویب قوانین مربوط به مراقبت و حفاظت از میراث فرهنگی و ترویج و توسعه صنایع‌دستی و استفاده مناسب از فرصت‌های گردشگری از دیگر موضوعاتی است که مدیران کل استانی باید توجه خود را بر آن‌ها متمرکز کنند.

* ایجاد خط تلفن چهار شماره ای 
معاون رئیس‌جمهوری در نشست امروز خود با مدیران کل استانی از ایجاد خط تلفن چهارشماره‌ای برای سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد و افزود: این خط ارتباطی به ما کمک می‌کند تا مسائل و موضوعات مرتبط با سازمان را با دقت بیشتری رصد کنیم.
فراهنگ* ۳۰۷۹* ۱۸۲۳* دریافت کننده: علی اسدی * انتشار: طاهره نبی اللهی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *