برگزاری همایش ملی کاربرد فناوری های نوین علوم مهندسی در تربت حیدریه تربت حیدریه- ایرنا- چهارمین همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در علوم مهندسی، پنجشنبه با حضور پژوهشگرانی از داخل و خارج کشور در دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد.


به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه در این همایش در سخنانی گفت: در سال های اخیر رشد کمی و کیفی دانشگاه های کشور و توسعه مراکز تحقیقاتی، ایران را در عرصه بین المللی به مرحله تبادل علمی رسانده اند.
احمدعلی موهبتی، این موفقیت های علمی و پژوهشی را مرهون حرکت جهادی جامعه دانشگاهی دانست و افزود: این در حالی است که ایران تا چند دهه قبل تنها وارد کننده دانش و فناوری بود.
وی اظهار کرد:‌ البته نقطه ایده آل از نگاه برنامه ریزان کشور رسیدن به مرحله ای است که دیگر نیازی به تحقیقات بیگانگان نباشد و در عین حال معتقدیم تحقیقات دانشگاهی باید در زندگی روزمره مردم تاثیر بگذارد.
رئیس دانشگاه تربت حیدریه نیز در سخنانی، فراهم کردن زمینه مناسب برای تبادل افکار و اندیشه ‌ها، همسویی و هماهنگی میان متخصصان، پژوهشگران، محققان، مدیران، کارشناسان و خبرگان علمی و صنعتی برای شناخت اصولی و گسترده متقابل صنعت و دانشگاه را از اهداف برپایی این همایش ملی یک روزه برشمرد. 
علیرضا کرباسی افزود: معرفی نقش پژوهش و تحقیق در پیشرفت صنعت، ایجاد علاقه در شرکت‌ ها و سازمان ‌های مختلف مهندسی به امر پژوهش، معرفی مهندسان و صاحب نظران صنعت و دانشگاه به مسئولان، آشنایی و دستیابی به آخرین دستاوردهای مدیریت مهندسی در ایران و جهان و بسترسازی برای استفاده از اصول مدیریت فناوری در توسعه صنعت کشور از دیگر اهداف این همایش است. 
وی با اشاره به برگزاری همایش در روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی، افزود: این همایش در هفت محور مهندسی انرژی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع و مهندسی کشاورزی برپا شده است. 
کرباسی اظهار کرد: از مجموع ۴۴۱ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، ۲۷۰ عنوان مورد پذیرش هیات داوران قرار گرفته که در قالب سخنرانی علمی و میزگرد تخصصی ارائه می شود. 
سه دوره پیشین همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در علوم مهندسی نیز به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه برگزار شده بود. 
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 
۶۱۲۱/۵۱۳۲

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *