مشاور هاشمی رفسنجانی: هاشمی اجازه تخطی از آرمان های امام (ره) را نمی داد تربت حیدریه- ایرنا- مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچگاه اجازه تخطی و یا انحراف از آرمان های حضرت امام(ره) را نمی داد.

 

به گزارش ایرنا غلامعلی رجایی چهارشنبه شب در مجلس یادبودی که توسط شورای هماهنگی اصلاح طلبان و حامیان دولت در تربت حیدریه برگزار شد، افزود: این شیوه هاشمی متاثر از اعتقاد عمیق وی به اسلام و شاگردی در مکتب حضرت امام خمینی بود.
وی یکی از مهمترین شاخصه های شخصیتی مرحوم هاشمی را، واقع گرایی و تصمیم گیری های منطقی و به موقع ایشان بر اساس درک شرایط موجود دانست و افزود: حضرت امام نیز ایشان را بسیار دوست می داشت و غالبا به نظرات وی بیش از دیگران بها می داد.
رجایی با اشاره به همین نزدیکی هاشمی با حضرت امام، گفت: مرحوم هاشمی تنها فردی بود که در زمان حیات امام خمینی (ره) جرات پیدا کرد و از ایشان خواست تکلیف چند مساله کلیدی نظام، از جمله پایان جنگ تحمیلی را روشن کنند.
رجایی افزود: هر چند آقای هاشمی ثروتمند بود و از ارثیه خانوادگی دارای تمکن بالای مالی بود، اما ثروتش را از زمان پیش از انقلاب وقف مبارزات سیاسی و نیز حمایت از طلاب علوم دینی کرده بود. 
وی به نقش هاشمی در موضوع برجام اشاره و اظهار کرد: به قول دکتر ولایتی که به تازگی گفتند برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد، در این موضوع هر قدر موفقیت به دست آوردیم نتیجه تلاش دستگاه دیپلماسی بسیار خبره ما و نیز درایت آقای هاشمی بود.
رجایی افزود: در زمانی که قدرت های بزرگ می خواستند با ما همان کاری را بکنند که با صدام کردند و قانون نفت در برابر غذا و دارو را برای ما پیاده کنند، ما با ۶ قدرت بزرگ و در راس آن آمریکا پشت میز مذاکره ای نشستیم که اگر به قول دلواپسان چیزی به دست نیاوردیم، که البته آوردیم، اما اگر ذره ای انصاف داشتند، باید اذعان می کردند که ایران را از خیلی خطرات دور کردیم و همه این ها نتیجه حضور هوشمندانه مرحوم هاشمی در لحظه لحظه مذاکرات بود.
مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به توفیقات دولت یازدهم پرداخت و گفت: برخی گویا یادشان رفته روزی که آقای روحانی دولت را تحویل گرفت در چه وضعیتی بودیم و رشد منفی ۲ درصد و جایگاه بسیار متزلزل ایران در عرصه بین الملل را از خاطر برده اند.
رجایی افزود: گروهی چون چند روز قدرت از دستشان خارج شده می خواهند به هر شکلی حتی با زمین زدن دولت روحانی، حتی با وعده هایی چون چند برابر کردن یارانه ها، دوباره به قدرت باز گردند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 
۶۱۲۱/۵۱۳۲

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *