برپایی ۱۳ پایگاه امداد نوروزی توسط دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

 

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: این دانشگاه به منظور امدادرسانی در ایام تعطیلات نوروزی، ۱۳ پایگاه و چادر سلامت شبانه روزی دایر کرده است.

محمدجواد امیری، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت پایگاه و چادر سلامت در تربت حیدریه، ۲ پایگاه در شهرستان مه ولات و سه پایگاه نیز در شهرستان زاوه استقرار یافته که در این پایگاهها ۱۳ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوآمبولانس به کارگرفته شده است.
رئیس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی این دانشگاه نیز گفت: طرح سلامت نوروزی با ۱۱ گروه بازرسی در روزهای عادی و چهار گروه در روزهای تعطیل، به همراه سه کارشناس نظارتی در زمینه های مختلف بهداشتی اجرا می شود که با زیر نظر گرفتن تمام مراکز عرضه مواد غذایی، غذاخوری ها و مراکز اقامتی، با متخلفان برخورد قانونی می کند. 
جلیل چین سری با بیان اینکه طرح ویژه نوروزی از یکم اسفند ماه جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، افزود: از آغاز طرح تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی و سامانه های آبرسانی انجام شده است.
وی افزود: در پی این بازرسی ها ۶۹ مورد برخورد قانونی با دستفروشان، کشف و معدوم سازی ۱۳ هزار و ۴۲۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی صورت گرفته و ۵۴ متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز گفت: تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافران و مراجعان هستند و به شکلی برنامه ریزی شده که در ارایه خدمات هیچگونه خللی به وجود نیاید. 
سعیدرضا قنبری زاده با اعلام اینکه ستاد خدمات سفر دانشگاه با شماره تلفن ۵۲۲۲۶۰۱۰ در ایام تعطیلات نوروزی پاسخگو است، افزود: مسافران می توانند با نصب نرم افزار 'سفر به سلامت' از اطلاعات مورد نیاز در خصوص مسائل درمانی و دارویی آگاهی یابند.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان جنوبی استان خراسان رضوی خدمات می دهد. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *