فرماندار: دانشگاه پیام نور مه ولات باید به دفترچه های کنکور برگردد

تربت حیدریه – ایرنا- فرماندار مه ولات گفت: ضروری است با رفع مشکلات فضای آموزشی واحد پیام نور در این شهرستان، نام این واحد آموزش عالی در دفترچه های سازمان سنجش گنجانده شده و مجددا زمینه جذب دانشجو در آن فراهم شود.

 

به گزارش ایرنا، دانشگاه پیام نور مه ولات که در سال ۸۶ با ۲ رشته تحصیلی و ۹۰ دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده بود، در سال ۹۱ با رساندن شمار رشته ها به هشت مورد و تعداد دانشجویان به ۵۰۰ نفر در مسیر رونق قرار گرفته بود اما در سال ۹۵، در اقدامی غیرمنتظره، نام این دانشگاه از دفترچه های پذیرش دانشجو خارج شد.
فرماندار مه ولات، روز پنجشنبه در جریان بازدید از این واحد آموزشی تاکید کرد: انتظار آن است که مشکل زمین این دانشگاه حل و ساختمان آموزشی آن تکمیل شده و دوباره نام این مرکز آموزشی برای پذیرش دانشجو در دفترچه های کنکور درج شود.
مسعود رنجبر همچنین خواستار تعیین تکلیف رشته های تحصیلی حذف شده و زمین رها شده پیام نور مه ولات شد.
در آغاز گشایش این واحد دانشگاهی در مه ولات، خیرین شهرستان کمک های نقدی و غیرنقدی زیادی به این دانشگاه کرده و حدود ۱۰ هکتار زمین را در محدوده شهر فیض آباد در منطقه شوراب به نام دانشگاه سند زدند و تمامی هزینه‌های تاسیس دانشگاه توسط هیأت امنا و خیرین تأمین و پرداخت شد.
فرماندار مه ولات گفت: زمین اهدایی به دانشگاه حصارکشی و کار پی ریزی ساختمان آموزشی آن با هزینه ای افزون بر ۲ میلیارد ریال انجام شده، اما اکنون بلاتکلیف رها شده است.
رنجبر افزود: ضرورت دارد نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و نیز مسئولان دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، با توجه به موقعیت ویژه شهرستان، زمینه دسترسی آسان متقاضیان برای ادامه تحصیل در این منطقه را فراهم کرده و احیای رشته های حذف شده از دفترچه های کنکور و ادامه ساخت و ساز آن را در دستور کار قرار دهند.
رئیس واحد پیام نور مه ولات نیز گفت: براساس بازدید هیأت نظارت دانشگاه های استان از این واحد در سال ۱۳۹۴ و نامناسب دانستن فضای اداری و آموزشی و ضروری خواندن برخی اصلاحات در این مرکز، تمام نقائص مورد نظر این هیات در سال ۱۳۹۵ برطرف شد.
محمد فلاح افزود: این در حالی بود که هیات مزبور دیگر بازدیدی از این واحد آموزشی انجام نداده و صرفا به صورت غیرحضوری رای به حذف رشته ها و نیز نام این دانشگاه از دفترچه کنکور داد.
وی تاکید کرد: اکنون با توجه به مناسب سازی فضای اداری و آموزشی و رفع نواقص اعلام شده از سوی هیأت نظارت ، انتظار داریم که در ادامه فعالیت و توسعه این دانشگاه تجدید نظر کرده و نسبت به پذیرش مجدد دانشجو در این واحد آموزش عالی در سال جاری اقدام شود.
اکنون ۱۵۳ دانشجو در هشت رشته تحصیلی واحد پیام نور مه ولات، شامل مدیریت بازرگانی، حسابداری، مهندسی علوم کشاورزی، اقتصاد کشاورزی، آب و خاک، منابع طبیعی و محیط زیست، علوم اجتماعی در گرایش های پژوهشگری و تعاون و رفاه تحصیل می کنند.
شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات به مرکزیت شهر فیض آباد در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *