سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: افزایش اعتبارات عمرانی از جمله نکات مثبت بودجه سال ۹۷ است

تربت حیدریه – ایرنا – سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله نکات مثبت لایحه بودجه سال ۹۷ آن است که در سرجمع اعتبارات عمرانی شاهد افزایش میزان آن هستیم.

سعید باستانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نکته مثبت دومی که در بودجه می توان مشاهده کرد، شفاف سازی و رسانه ای کردن جزییات آن از سوی دولت به منظور مطلع کردن مردم از کم و کیف آن می باشد.
وی در بیان نکته مثبت سوم بودجه سال ۹۷ با بیان اینکه هزینه های عمومی در تمام کشورهای جهان بر دوش مردم است، گفت: اما در ایران بخش دیگری از این تامین هزینه ها از محل فروش نفت است که خوشبختانه تدبیر دولت در کاهش اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده بسیار مشهود است.
باستانی در بخش دیگری با انتقاد از عملکرد دولت های بعد از انقلاب اسلامی افزود: تا امروز هیچ یک از این دولت ها قدمی در کوچک کردن حجم دولت بر نداشته اند و این بدان معنا است که هزینه دولت در ایران بواسطه بزرگ بودن دولت همچنان بر دوش مردم سنگینی می کند.
وی اظهار کرد: اهمیت موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم دولت ظرفیت کوچک شدن تا ۵۰ درصد حجم کنونی را دارد، بدون آنکه لطمه ای بر خدماتی که ارایه می کند، وارد شود.
باستانی با بیان این که کوچک شدن دولت باید با تدبیر و تفکر صورت گیرد، گفت: به عنوان نمونه با وجودی که شاهد افزایش بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده هستیم، اما از یک سو این وزارتخانه آنقدر بزرگ است که این میزان افزایش تحولی در آن به وجود نخواهد آورد و از سوی دیگر این وزارتخانه را نیز نمی شود کوچک کرد.
وی افزود: این در حالی است که در مقابل، دستگاه های اجرایی دیگری داریم که با وجود کوچک شدن شان، تاثیر منفی در سطح خدماتی که ارایه می کنند، به وجود نخواهد آمد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱ /۱۷۴۴
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *