برگزاری مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه

 

نخستین مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه در راستای بهره گیری از توانمندی های مادی و معنوی خیّرین، تشویق و ترغیب توانگران و نیک اندیشان برای تقویت و گسترش زیر ساخت های دانشگاه تربت حیدریه  با حضور ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر محمد حسن فتحی ،دکتر سعید باستانی( نماینده محترم مردم شریف تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی)،مهندس احمد علی موهبتی (معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه)،حجت الاسلام و المسلمین عصمتی (امام جمعه شهرستان تربت حیدریه )دکتر حمیدرضا برادران شرکا (معاون رئیس جمهور و رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه کشور ،رئیس و عضو بازنشسته هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران)،حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی علیزاده (مستشار دیوان عالی کشور،معاون سابق اداری و مالی قوه قضاییه،دادستان اسبق کل استان های  تهران ،کرمان و خراسان )،حاج طاهرعلی حسن زاده (رئیس هئیت مدیره گروه شرکت های فجر)و سایرخیرین شهرستان روز پنج شنبه ۹ آذرماه ۱۳۹۶ در محل سالن مفاخر دانشگاه تربت حیدریه و به منظور حمایت از اهداف و مأموریت های ملی، منطقه ای و بین المللی دانشگاه برگزار شد و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد .پس از ایراد سخنرانی برخی از مدعوین، انتخابات هیات امناء برگزار گردید و از میان ۲۸ کاندیدا، ۱۵ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۵ نفر علی البدل به مدت ۴ سال به عنوان اعضای هیات امنا و همچنین تعداد ۵ نفر به عنوان کاندیدا بازرس داوطلب شدند که پس از رای گیری به ترتیب آرا  2 نفر بازرس اصلی و ۱ نفر بازرس علی البدل از بین اعضای « بنیاد » به مدت ۱ سال توسط مجمع عمومی بنیاد انتخاب شدند. در ادامه این برنامه از سنگ نگاره خیرین دانشگاه رونمایی و مراسم کلنگ زنی ساختمان سلف سرویس دانشگاه با زیر بنای ۴۲۰۰ متر مربع انجام گردید.

طی این مراسم، بعضی از خیرین بزرگوار نیز نسبت به ساخت و اجرای تعدادی از پروژه های عمرانی دانشگاه اعلام آمادگی نمودند. آقای کریم حائری به نمایندگی از خیر گرامی جناب آقای حاج طاهر حسن زاده به عنوان مسئول ساخت خوابگاه خواهران، خیر گرامی جناب آقای محمد صادق ابریشمی به عنوان مسئول ساخت خوابگاه برادران، آقای محمد ناصر نوریان به نمایندگی از خیر گرامی جناب آقای دکتر عباس نوریان به عنوان مسئول ساخت مسجد، جناب آقای مهندس موهبتی به نمایندگی از خانواده محترم شرکت به عنوان مسئول ساخت آزمایشگاه مرکزی  دانشگاه و خیر گرامی جناب آقای مهندس عباس کریمی به عنوان مسئول ساخت کارگاه های دانشگاه اعلام آمادگی نمودند.

اعضای هیات امنای بنیاد به ترتیب آرا:

دکترمحمد حسن فتحی(عضو حقوقی )
مهندس نادر کریمی
دکتر عباس نوریان
حاج احمد بلبل
حاج علیرضا رضایی
دکتر حمیدرضا شرکا
حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی علیزاده
مهندس مهدی اخلاقی پور
دکتر محمد بهلگردی
حاج کریم حائری
حاج محمد ناصر نوریان
مهندس احسان شرکت
حاج محمد صادق ابریشمی
حجت الاسلام و المسلمین محمد مروی
دکتر عزیز خالقی

اعضای علی البدل هیأت امنای بنیاد:

شهلا طبسیان

اسماعیل افرازی

احمد محمد پور

محسن لطفی

علی اکبر حسینعلی زاده

بازرسان اصلی:

شوکت طبسیان

محسن لطفی

بازرس علی البدل:

عباس غضنفری

اهداف و سیاست های بنیاد خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه

هدف از تشکیل بنیاد، بهره گیری از توانمندیهای مادی و معنوی خیّرین و تشویق و ترغیب نیکوکاران و نیک اندیشان در تقویت و گسترش زیر ساختهای دانشگاه تربت حیدریه  به شرح ذیل می باشد:

  • اشاعه و گسترش فرهنگ اسلامی وقف و باقیات و صالحات در جامعه و بهره گیری در جهت رشد کمی و کیفی دانشگاه.
  • ارائه مشاوره و بستر سازی جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری بهینه خیّرین آموزش عالی.
  • شناسایی ، تقدیر و حمایت همه جانبه از خیّرین و واقفین دانشگاه.
  • نظارت بر حسن انجام نظرات و اهداف شرعیه خیّرین و واقفین در طول حیات ایشان و بعد از آن.
  • ایجاد زمینه ها و بسترهای مناسب ( اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی )جهت تقویت و استمرار حمایتهای خّیرین و واقفین از دانشگاه.
  • برنامه ریزی و سازماندهی برای جذب کمکهای مردمی و دولتی در جهت ساخت و افزایش فضاهای مورد نیاز دانشگاه باهمکاری و هماهنگی بنیاد خیّرین حامی آموزش عالی.
  • نظارت بر حسن انجام تعهدات دانشگاه در قبال خیّرین، واقفین و تبرعات و موقوفات ایشان با همکاری بنیاد خیّرین حامی آموزش عالی و کمیته خیّرین وزارت علوم.
  • نظارت به منظور حسن احداث پروژه های خیّر ساز دانشگاه.
  • نظارت و پیگیری تخصیص سهم پنجاه درصدی وزارت علوم از پروژه هایی که پنجاه درصد از کل اعتبارات آنرا خیّر یا خیّرین پرداخت کرده باشند و به پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشند، با هماهنگی بنیاد خیّرین حامی آموزش عالی و همکاری کمیته خیّرین وزارت علوم.
  • حمایت از دانشجویان بی بضاعت دانشگاه از طریق راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویی و صندوق نیکوکاری.
  • حمایت و پشتیبانی از اقدامات فرهنگی و اسلامی در دانشگاه.
  • پشتیبانی و حمایت از سنت پسندیده ازدواجهای دانشجویی در دانشگاه.
  • حمایت از طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان و اساتید دانشگاه.
  • حمایت از پژوهشگران و نخبگان دانشگاه.
  • حضور و مشارکت در خرید و تامین تجهیزات و خدمات مورد نیاز دانشگاه.
  • ایفای نقش فعال برای ارتباط دانشگاه با صنعت، تجارت و به طور کلی فضای کسب و کار.
  • حمایت از کارآفرینان جوان دانشجو و شرکت های دانش بنیان نوپای دانشگاه.
  • حضور، مشارکت و سرمایه گذاری در اجرای ایده ها و طرح های کاربردی و کارآفرینانه جهت تجاری سازی و تکمیل چرخه ایده تا محصول.
  • تصدّی و اجرای کلیه برنامه ها و وظایف و اختیاراتی که با اهداف «بنیاد» مطابقت داشته و دانشگاه در راستای کاهش تصدی گری مراتب را برون سپاری نموده و یا خواهد نمود.
  • انجام هرگونه فعالیت، اقتصادی، بازرگانی، تجاری، صنعتی و یا هرگونه فعالیتی که در بردارنده ایجاد ارزش افزوده درراستای تامین اهداف بنیاد باشد.
  • اقدام و انجام هر نوع فعالیتی که با روح و فلسفه اهداف مذکور در این ماده در راستای تامین اهداف « بنیاد »همخوانی و سنخیت داشته باشد.
  • ایجاد کانون دانش آموختگان خیّر دانشگاه و عضوگیری به منظور حمایت های علمی پژوهشی و فرهنگی دانشگاه.

 

 

http://www.torbath.ac.ir/sites/default/files/all-files/u3/DSC_0222.JPG   http://www.torbath.ac.ir/sites/default/files/all-files/u3/DSC_0235.JPG

   http://www.torbath.ac.ir/sites/default/files/all-files/u3/DSC_0283_0.JPG

http://www.torbath.ac.ir/sites/default/files/all-files/u3/DSC_0371_1.JPG   http://www.torbath.ac.ir/sites/default/files/all-files/u3/DSC_0400.JPG

http://www.torbath.ac.ir/sites/default/files/all-files/u3/DSC_0403_0.JPG   http://www.torbath.ac.ir/sites/default/files/all-files/u3/DSC_0412.JPG

http://www.torbath.ac.ir/sites/default/files/all-files/u3/DSC_0414.JPG   http://www.torbath.ac.ir/sites/default/files/all-files/u3/DSC_0416.JPG

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *