وزیر ارشاد با برخی اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی از جمله استاد عثمان محمدپرست دیدار کرد

خراسان رضوی در مشهد دیدار کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید عباس صالحی با حضور در منازل استاد راشد محصل، استاد اشرف زاده و استاد عثمان محمدپرست با آنان دیدار و گفت وگو کرد.
براساس این گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با استاد عثمان محمد پرست، پیشکسوت عرصه موسیقی سنتی کشور سال نو را به وی تبریک گفت و برای او سلامتی و طول عمر آرزو کرد.
صالحی در این دیدار با قرار گرفتن در جریان روند درمان استاد محمد پرست، تاکید کرد مراحل درمان وی را پیگیری خواهد کرد.
استاد عثمان محمدپرست نوازنده پیشکسوت دوتار نیز در این دیدار گفت: من سواد چندانی ندارم ولی در طول زندگی خود در راه خدا موسیقی نواختم و از درآمد حاصل از آن مدرسه ساخته شده است.
وی افزود: در این موسیقی سنتی شعرهایی از حافظ، سعدی، مولوی و سایر شعرای گرانقدر ایران خوانده می شود که سرشار از حکمت و معرفت است و حتی شعرهایی در وصف پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) با این موسیقی جلا می گیرد. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در دیدار با دکتر راشد محصل با تبریک سال نو از زحمات این استاد بازنشسته دانشگاه در عرصه زبان و ادبیات فارسی قدردانی کرد.
صالحی با اشاره به کتابها و مقالات منتشر شده این استاد دانشگاه خطاب به وی گفت: آثار جنابعالی همیشه راهنمای بسیاری از دانشجویان بوده و امید است که شاهد طبع و نشر آثار جدید از شما باشیم.
وی همچنین در دیدار با دکتر رضا اشرف زاده گفت: مفاخر علم و ادب و فرهنگ این سرزمین سرمایه های این مرز و بوم هستند و خراسان، مهد فرهنگ ایران به شمار می رود که در این عرصه بزرگان بسیاری را در خود پرورانده است.
دکتر اشرف زاده استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی نیز در این دیدار به بیان خاطرات خود از استادان دانشگاه فردوسی مشهد، دوره تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی، وقایع قبل از انقلاب و نیز فعالیت های خود در آن دوران پرداخت.
در این دیدارها، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر محمدجعفر یاحقی از استادان برجسته زبان و ادبیات فرسی دانشگاه فردوسی و طاهریان رئیس انجمن موسیقی استان خراسان رضوی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *