برنامه‌های پیش روی ارکستر ملی تا پایان سال/ ورود شهبازیان به سومین سال رهبری

برنامه‌های پیش روی ارکستر ملی تا پایان سال/ ورود شهبازیان به سومین سال رهبری

فریدون شهبازیان از پنج برنامه پیش روی ارکستر ملی ایران و حضور در جشنواره موسیقی فجر تا پایان سال جاری گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون شهبازیان (رهبر ارکستر ملی ایران) با اشاره به ورود این ارکستر جوان به سومین سال فعالیتش تحت رهبری او، از برنامه‌های پیش رو گفت.

او در این زمینه گفت: ماه گذشته دو سالانه ارکستر بود؛ یعنی تولد دو سالگی ارکستر. ارکستری که من ۲۷ مهر ۹۵ مدیریتش را برعهده گرفتم و تاکنون دو سال از این اتفاق گذشته است و اکنون وارد سال سوم شده‌ایم.

شهبازیان ادامه داد: در این دو سال، ما بیش از ۲۵ اجرا داشتیم و تقریبا می‌توانم بگویم بیش از ۱۰۰ قطعه موسیقی اجرا کردیم. رپرتوارها و پارتیتورها همگی آماده اند و تاکنون با هفت خواننده متفاوت روی صحنه رفته‌ایم و مهمان هفت شهرستان بوده‌ایم و همچنین مرکز استان‌ها. به باکو رفتیم و همچنین به مسکو و همه اجراهایمان بدون استثنا مورد توجه قرار گرفت.

او در مورد برنامه‌های پیش روی ارکستر ملی ایران توضیح داد: در پنج ماه آینده، تا پایان سال، پنج اجرای جدید خواهیم داشت؛ در برنامه‌ای با عنوان «شبِ حسین علیزاده» آثار او را اجرا خواهیم کرد و به همین ترتیب «شبِ روح‌الله خالقی» و «شبِ علی تجویدی» را داریم و یک شب با آقای حسین علیشاپور خواهیم بود و تصمیم داریم که آثار فردین خلعتبری را هم در یکی از شب‌های اسفند اجرا کنیم. در بهمن هم که طبق معمولِ هر سال در جشنواره موسیقی فجر برای دو شب روی صحنه می‌رویم.

شهبازیان در پایان تصریح کرد: ما در این دو سال، از جوانانی استفاده کرده‌ایم که همه بدون استثنا فارغ‌التحصیل هنرستان بوده‌اند یا دانشجوی دانشگاه و مشغول تحصیل. می‌توانم بگویم ارکستر ملی ایران، شاید جوان‌ترین ارکستری باشد که در کشورمان وجود دارد و از این نظر هم، به خودم می‌بالم و هم، لذت می‌برم که این جوانان در کنار یکدیگر این قدر متمرکز و خوب به اجرای برنامه می‌پردازند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *