آیت‌الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد در آیین رونمایی از فیلم مستند جغد جنگ در کتابخانه ملی : برخی با سوء‌استفاده از نام خدا به جان مردم افتاده‌اند

 

آیین شب جنگ و صلح در عصر ما و رونمایی از فیلم مستند جغد جنگ با حضور جمعی از استادان دانشگاه‌ها، هنرمندان و دست‌اندرکاران سینما شامگاه دوشنبه در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در این آیین دکتر علیرضا محمدی کارگردان فیلم مستند جغد جنگ با تقدیر از آیت‌ا… دکتر سید‌مصطفی محقق داماد گفت: ایشان در این فیلم گام‌به‌گام ما را همراهی و راهنمایی کردند.

وی افزود: امیدواریم زیر سایه ایشان در علوم و فنون مختلف همیشه بهره‌مند شویم.

وی همچنین از همه همکاران و دست‌اندرکاران تهیه این فیلم تقدیر و تشکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جشن گرفتن یکصدمین سالگرد اتمام جنگ جهانی دوم در اروپا گفت: امروز حکما و بزرگان هستند که می‌توانند بشریت را به صلح و دوستی دعوت کنند، نه این سیاستمداران که در پاریس جمع شده‌اند.

محمدی این فیلم را به همه شهدا و خانواده آنها تقدیم کرد.

در ادامه این آیین، حضرت آیت‌الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی با سوء استفاده از نام خدا به جان مردم افتاده اند، گفت: من افزون بر ۷۰ صفحه در کتاب که متن آن را جناب دعایی در روزنامه اطلاعات چاپ کردند درباره صلح نوشتم و معتقدم که اصل در دنیا، دوستی، صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

وی افزود: آنچه که برای ما مجاز است نه جنگ که دفاع مقدس است و خداوند در قرآن مجید قدرت آب کردن آهن را به حضرت داوود داده است و اجازه نداده که ما شمشیر بسازیم بلکه اجازه داده که زره بسازیم.

آیت‌ا… محقق داماد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزون بر ۵۴ سال است که من قلم در دست می‌نویسم و سخنرانی می‌کنم و تجربه‌ام به این نتیجه رسیده است که کار جدید باید بکنم و آن کار سمعی و بصری است که از جناب آقای علی رضا محمدی آموختم.

وی در این خصوص به سخنرانی خود در یک مراسم درباره جنگ و صلح اشاره کرد و افزود: این سخنرانی مرا این هنرمند عزیز با هنر آمیخت که محصول آن را در این فیلم مشاهده می‌کنیم.

آیت ا.. محقق داماد در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ما در کشورمان تهاجم و تجاوز را تحمل کردیم و با پیامدهای تخریبی جنگ آشنا هستیم گفت: خداوند همه کسانی را که جان‌شان را در جنگ تحمیلی فدای وطن و استقلال کشورشان کرده‌اند رحمت کند و من دست جانبازان و معلولان عزیز را می‌بوسم.

به گزارش خبرنگار ما در ادامه این مراسم فیلم مستند جغد جنگ به نمایش گذاشته شد.

همچنین پیش از شروع نمایش فیلم مستند جغد جنگ ، محمدرضا ‌علیمردانی گوینده این فیلم دکلمه‌ای با موضوع این فیلم اجرا کرد که مورد تشویق حضار این مراسم قرار گرفت .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *