جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه برگزار شد

تربت حیدریه- ایرنا- چهارمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه سه شنبه شب طی مراسمی با معرفی نفرات برتر به کار خود در تربت حیدریه پایان داد.

دبیر جشنواره در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: دو هزار و ۵۰۰ عکاس از سراسر کشور متقاضا شرکت در این جشنواره بودند که ۸۰ نفرشان دعوت شدند و در نهایت به ۱۰ نفر از این عکاسان در دو بخش اصلی و جنبی جوایزی اهدا شد.
سلیمان گلی افزود: عکاسان از ۱۸ آبان ماه جاری برای عکاسی با موضوع زعفران وارد تربت حیدریه شده بودند.
وی ادامه داد: امسال در چارچوب چهارمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه همچنین جایزه ویژه یادبود مرحوم عبدالکریم صادقی پیشکسوت عکاسی تربت حیدریه به چهار دانش آموز تعلق گرفت.
یکی از شاخصترین محصولات کشاورزی شهرستان تربت حیدریه که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده زعفران است. تولید زعفران یکی از مهمترین منابع اشتغال و درآمد تربت حیدریه است زیرا برای حدود ۴۰۰ هزار نفرروز طی مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول اشتغال ایجاد می کند.
تعداد بهره برداران بخش کشاورزی زاوه نیز ۱۷ هزار نفر است که بالغ بر ۹۰ درصد آنها به کشت زعفران مشغول هستند. به ازای هر هکتار زمین زعفران در زاوه ۲۲۰ نفرروز مشغول کار هستند که در کل ۷۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و دو تا سه برابر این رقم اشتغال غیرمستقیم به دست می آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *