حسین انتظامی در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید سازمان سینمایی: از مدیران خوشفکر استقبال می‌کنیم (مریم شهبازی خبرنگار)

حسین انتظامی در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید سازمان سینمایی از تلاش برای تحقق قولی گفت که پیش‌تر به سینماگران داده بود؛ قولی که بر اساس آن شیوه‌نامه‌های سازمان سینمایی در راستای شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری منتشر می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
صبح روز گذشته جمعی از اهالی سینما و رسانه شاهد برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید این مرکز بودند. انتظامی چند روز پیش علاوه بر تمدید حکم ابراهیم داروغه‌زاده به‌عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر محمدمهدی طباطبائی‌نژاد را به‌عنوان معاون ارزشیابی و نظارت، محمد حمیدی مقدم را به‌عنوان مدیر عامل جدید مرگز گسترش سینمای مستند و تجربی و مهران عباسی انارکی را به‌عنوان مدیر عامل موزه سینما منصوب کرد.
انتظامی در این مراسم عملکرد ابراهیم داروغه‌زاده در جشنواره فیلم فجر را بسیار خوب ارزیابی کرد و انضباط و شفافیت را از ویژگی‌های اخلاقی کاری او خواند. انتظامی ادامه داد: «طبق دستور وزیر همه رویداد‌های فرهنگی باید ظرف مدت ۴۵ روز هزینه‌های خود را اعلام کنند که او بخوبی این کار را انجام داد. سال گذشته نسبت به سال‌های قبل در جشنواره شاهد فیلم‌های خوبی بودیم. اگر چه تلاش خود سینماگران بوده است که ما خادم آنها هستیم اما نوع مدیریت دبیرخانه جشنواره هم در این وضعیت تأثیرگذار بوده است.»
انتظامی در توصیف عملکرد محمدمهدی طباطبایی‌نژاد هم به تحولاتی اشاره کرد که به همت او در حوزه مستند ایجاد شده و گفت: «طباطبایی‌نژاد مدیر متعصبی است که جدای از سینمای مستند، سینمای انیمیشن و تجربی را هم بخوبی دنبال کرده است. اما در خصوص محمد حمیدی مقدم که از جمله چهره‌های نام‌آشنای سینما به شمار می‌آید هم باید بگویم که با توجه به خوشفکری او شاهد موفقیت‌های رو به جلویی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خواهیم بود.»
رئیس سازمان سینمایی کشور مهران عباسی انارکی را نیز یکی دیگر از مدیران موفق در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی خواند و نسبت به عملکرد او در موزه‌ سینمای ایران هم ابراز امیدواری کرد. انتظامی تحقق قول انتشار شیوه‌نامه‌های این سازمان را صرفاً انتشار آمار هزینه‌ها و ارقام درآمدها ندانست و تأکید کرد که با انتشار این آیین نامه پیش‌بینی‌پذیری هم امکان پذیر می‌شود». وی ادامه داد: «در سایه شفافیت، هر فردی قبل از مراجعه به ما می‌تواند حدس بزند که ما با درخواست مجوز او موافقت می‌کنیم یا خیر. و اگر موافقت نمی‌کنیم آیا نسبت به رقیب او هم که در شرایط مساوی بوده این رفتار را داشته‌ایم یا نه؟ با انتشار شیوه‌نامه‌های ما در حوزه حمایتی و نظارتی فیلمسازان می‌توانند متوجه این موضوع شوند».
ابراهیم داروغه‌زاده، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی هم یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود، او با بیان اینکه در دو سال گذشته کمترین چالش را با اهالی سینما داشته‌ایم گفت: «علی رغم مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور در حوزه سینما و تولیدات آن با رونق روبه‌رو بوده‌ایم. بر همین اساس فیلم‌ها و سریال‌های خوبی در این ۲ سال ساخته شد. در حوزه سریال‌های نمایش خانگی در ۲ سال گذشته بالغ بر ۲۰ سریال داشتیم که بازار کار خوبی برای اهالی سینما ایجاد کرده‌اند». داروغه‌زاده توسعه شبکه نمایش خانگی بر پایه اینترنت را هم یکی دیگر از کارهای صورت گرفته در سازمان سینمایی خواند و اضافه کرد که این اقدام به افزایش تولیدات کمک بسیاری می‌کند. او ادامه داد: «سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی در سینما افزایش قابل توجهی داشته است. علاوه بر آن در سالن‌سازی و تعداد صندلی‌ها شاهد افزایش در تهران و شهرستان‌ها بوده‌ایم و کیفیت محتوایی، فنی، هنری فیلم‌ها حداقل در دو جشنواره اخیر افزایش داشته است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *