اجرای صحیح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مدرسه محوری محقق می‌شود

اجرای صحیح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مدرسه محوری محقق می‌شود

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه با بیان اینکه مدرسه محوری از سیاست‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است گفت: اجرای صحیح سند تحول بنیادین نیز با مدرسه محوری محقق می‌شود.

محمدرضا قرایی روز دوشنبه در نشست توجیهی تخصصی مدیران مدارس این شهرستان افزود: در رویکرد مدرسه محوری، باید زمینه‌های لازم را برای گسترش مشارکت و تعامل تمام عوامل درگیر در مدرسه شامل دانش‌آموزان، معلمان و اولیا فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: هدف این است که بتوانیم مدرسه‌ای پویا با اثربخشی بسیار ایجاد کنیم تا محیطی مناسب برای رشد مدیران آینده ساز کشور فراهم شود و برای تحقق این مهم تلاش می‌شود از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود به شکل مطلوب استفاده شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست با توجه به حذف آزمون پیشرفت تحصیلی در سال تحصیلی جاری ، ارزشیابی مستمر را جامع ترین و اثربخش ترین ارزشیابی جایگزین در جهت ارتقای کیفیت بخشی آموزشی در مدارس عنوان کرد.

صابری تولایی با بیان اینکه اولویت اصلی ما در استان اجرای صحیح ارزشیابی مستمر است، گفت: جامعیت بخشیدن، چند بعدی بودن، مشارکت، وجود رابطه یادگیری و یاددهی، استمرار و همیشگی بودن، بروز خلاقیت و افزایش تمرین و ممارست از مهمترین ویژگی‌های این نوع ارزشیابی است.

وی با بیان اینکه بخش عمده مشکلات موجود در مدارس به دست مدیران قابل حل است افزود: اگر قرار است تغییری در مدارس ایجاد شود مدیران هستند که می‌توانند این مهم را انجام دهند، بنابراین توانمندسازی مدیران و برگزاری چنین نشست‌های تخصصی بسیار مهم است.

بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز در ۲۵۶ مدرسه شهرستان تربت حیدریه تحصیل می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *