نشست «خون شد» برگزار نشد؛ به جای تخریب مسعود کیمیایی، فیلمش را نقد کنید/ سینما مکانی برای نقد فیلم است نه تخریب آدم‌ها

به جای تخریب مسعود کیمیایی، فیلمش را نقد کنید/ سینما مکانی برای نقد فیلم است نه تخریب آدم‌ها

تهیه‌کننده فیلم «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی در اعتراض به عدم برپایی نشست این فیلم در غیاب کارگردان گفت: آقای کیمیایی قرار نیست تخریب شود بلکه باید فیلمش نقد شود. اینجا مکانی است برای نقد فیلم نه تخریب آدم‌ها و هنرمندان؛ ماموریت سینما فقط همین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «خون‌شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی برگزار نشد.

جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده) در محل نشست خبری حاضر شد و در این باره در جمع خبرنگاران گفت: ما آمادگی داشتیم در جلسه پرسش و‌ پاسخ حضور داشته باشیم و به سوالات جواب بدهیم. فکر می‌کنم صندلی خالی آقای کیمیایی هم مساله شده است.

وی ادامه داد: همانطور که اجازه می‌دهند برخی از همکاران ما دیشب اینجا بنشینند و به جای نقد فیلم آقای کیمیایی، شخص ایشان را تحقیر کنند؛ توقع ما بود که اجازه دهند ما عوامل فیلم هم در خدمت این بزرگوار بودیم و می‌توانستیم اینجا حرف بزنیم. آقای کیمیایی با بخش خصوصی فیلم ساخته و چه بد و چه خوب فیلم ساخته است. خیلی‌ها با بودجه کلان فیلم ساختند و اینجا همه جور امکانی به آنها داده شده است.

نوروز بیگی در ادامه بیان کرد: دوست داشتیم در اینجا به بخش خصوصی اهمیت داده شود، به مسعود کیمیایی، پیر سینمای ایران اهمیت داده شود، فیلمش واقعا عالی بود و بی‌ربط نبود که‌ همه ما با افتخار کنارش قرار گرفتیم. می‌دانیم چه کار ویژه‌ای ارائه کرده و حتما در اکران موفق خواهد شد. این رسالت شما (خبرنگاران) است که صدای آقای کیمیایی باشید و فیلم را چه با نقد مثبت چه منفی تحلیل کنید. من که اینجا تریبونی برای صحبت کردن نداشتم اما در همین جا وظیفه‌ام به عنوان تهیه‌کننده این بود که در خدمت آقای کیمیایی باشم.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: دیشب به آقای شهاب حسینی موقعیت دادند که حرف بزند و‌ حالا که آقای کیمیایی نیستند باید این موقعیت را به من و دیگر همکارانش که در اینجا هستند، بدهند که برای آقای کیمیایی حرف بزنیم. آقای کیمیایی قرار نیست تخریب شود بلکه باید فیلمش نقد شود. اینجا مکانی است برای نقد فیلم نه تخریب آدم‌ها و هنرمندان؛ ماموریت سینما فقط همین است.

وی در پایان گفت: اگر عزیزی اینجا می‌آید و بزرگ سینما را تخریب می‌کند، به نظرم شما هم کوتاه آمدید. من تهیه‌کننده این فیلم هستم و پای آن می‌ایستم اما این وسط اگر آقای کیمیایی تخریب شود، مناسب نیست. آقای کیمیایی آزرده است و‌ دیشب داشتند تصمیم می‌گرفتند که بیایند اما همین ویدئوها که پخش شد ساعت یک شب به من زنگ زدند و گفتند با این وضعیت من بیایم؟ ببین چه کسی این وضعیت را به وجود آورده که کیمیایی را تخریب کند؟ من چطور به چنین مراسمی بیایم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *