۱۸ نمونه مشکوک کرونا از خراسان رضوی برای بررسی به تهران ارجاع شد

۱۸ نمونه مشکوک کرونا از خراسان رضوی برای بررسی به تهران ارجاع شد

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۱۸ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس بیماری کرونا در این استان مورد آزمایش قرار گرفته و برای بررسی بیشتر به تهران ارجاع شده است.

دکتر محمدحسین بحرینی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس هماهنگی صورت گرفته به احتمال زیاد پاسخ مثبت یا منفی آزمایش طبی این موارد امروز پنجم اسفند ماه مشخص و اعلام خواهد شد.
وی در ادامه بر صداقت و دقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارائه آمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکید و بیان کرد: وزارتخانه در این خصوص از هرگونه رویکرد سیاسی پرهیز داشته اما انعکاس اخبار مرتبط با موضوع کرونا در چارچوب ضوابط و در قالب هماهنگی‌های کشوری صورت می‌گیرد.
وی همچنین مهمترین اقدام برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و مهار آن را فعالیتهای پیشگیرانه اعلام و بیان کرد: مهمترین نکات در این چارچوب نیز آگاهی‌بخشی در سطح کلان اجتماع، به عموم مردم و نیز توجه شایسته و عمل موثر به رعایت نکات بهداشت فردی از سوی آحاد مردم است.

کسب خبر فقط از منابع موثق

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مردم می‌بایست برای دریافت اخبار مربوط به بیماری کرونا فقط به منابع موثق، تخصصی و مسوول همچون وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و رسانه‌های رسمی رجوع کرده و به هیچوجه شبه‌خبرهای ناموثق، فیلمهای غیرواقعی و جوسازییهای نادرست رایج در فضای مجازی را مورد اعتنا و توجه قرار ندهند.
وی ادامه داد: هم‌اینک ۱۰ بیمارستان و مرکز درمانی در سطح کلانشهر مشهد بطور ویژه به درمان بیماران مشکوک به ویروس کرونا اختصاص دارند.
دکتر بحرینی گفت: همچنین اجرای پروتکلها یا تشریفات خاص و دقیق و نیز اقدات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در حرم مطهر امام رضا(ع)، تامین سلامت زائران و مجاوران این بارگاه نورانی و همچنین مراسم اعتکاف امسال در حال انجام است.

اقدامات پیشگیرانه و تهیه تجهیزات پزشکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با شیوع بیماری کرونا بطور کامل انجام شده و با روندی مطلوب و به‌روز در جریان است.

بیمارستانهای بزرگ و مجهز امام رضا (ع)، قائم (عج) و همچنین دو بیمارستان کودکان “اکبر و شیخ” در مشهد برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا به طور اختصاصی در نظر گرفته شده‌اند.

پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان از سوی دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گناباد و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *