با صدای سالار عقیلی کیوان ساکت «بی تو» را به بزرگان موسیقی تقدیم کرد:ساکت در پاسخ به اینکه در آهنگسازی این قطعه برای تقدیم به بزرگان موسیقی به کدامیک از آنها توجه بیشتری داشته است؟ گفت: در زمان آهنگسازی به علی نقی وزیری و دو شاگرد برجسته‌اش ابوالحسن صبا و روح الله خالقی بیشتر فکر می‌کردم. هریک از این عزیزان ستون‌های استوار و بزرگی برای هنر موسیقی محسوب می‌شوند

کیوان ساکت «بی تو» را به بزرگان موسیقی تقدیم کرد

کیوان ساکت ـ نوازنده و آهنگساز ـ از انتشار قطعه «بی تو» با خوانندگی سالار عقیلی خبر داد و آن را به همه بزرگان موسیقی ایران تقدیم کرد.

به گزارش ایسنا، کیوان ساکت درباره انتشار قطعه «بی تو» بیان کرد: پیش از این ترانه‌هایی از دکتر پوپک رنجبر خواندم که نظرم را جلب کردند و ترانه «بی تو» را به جهت این که با حال و هوای این روزها هماهنگ تر و همسوتر دیدم، برای آهنگسازی انتخاب کردم و سالار عقیلی آن را خوانده است.

وی با اشاره به تقدیم قطعه «بی تو» به همه بزرگان موسیقی ایران افزود: در مشورت با ترانه سرای این قطعه به این نظر رسیدیم که باید آن را به همه تقدیم به همه بزرگانی کنیم که پایه‌های موسیقی ملی ما را شکل داده‌اند. اگرچه بسیاری از آنها امروز در میان ما نیستند اما آثارشان هست و مردم آنها را می‌شنوند و لذت می‌برند.

این نوازنده و آهنگساز ادامه داد: قطعاتی که موسیقیدانان برجسته ایرانی ساخته‌اند آرام بخش جان‌های خسته ما از ۱۰۰ سال پیش تاکنون است و قطعه «بی تو» به پاس تلاش‌ها و زحماتشان به هنرمندان راستین موسیقی تقدیم می‌شود؛ اقدامی که پیش از این در عرصه موسیقی صورت نگرفته بود.

ساکت در پاسخ به اینکه در آهنگسازی این قطعه برای تقدیم به بزرگان موسیقی به کدامیک از آنها توجه بیشتری داشته است؟ گفت: در زمان آهنگسازی به علی نقی وزیری و دو شاگرد برجسته‌اش ابوالحسن صبا و روح الله خالقی بیشتر فکر می‌کردم. هریک از این عزیزان ستون‌های استوار و بزرگی برای هنر موسیقی محسوب می‌شوند. استاد وزیری با مدون کردن تئوری موسیقی ایران و تاسیس مدرسه موسیقی نقش مهمی در نگاهداشت این هنر داشته است. استاد صبا با جمع آوری بخشی از موسیقی مناطق شمال در حفظ این موسیقی و گنجینه موسیقی فولکلور تلاش زیادی کرد. استاد خالقی با نوشتن آهنگ‌هایی که بعد از چند دهه هنوز طراوت خود را حفظ کرده و از ماندگارترین آثار هستند رشد فزاینده موسیقی ایران را سبب شد و شاگردان زیادی که در مکتب این بزرگان تربیت شدند، همه و همه از تاثیرات علم و دانش و هنرشان هستند.

ساکت در پایان از احتمال ساخت آلبومی در ادامه تولید قطعه «بی تو» خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *