آیت الله مقتدایی: حرف‌های ذوالنور مورد تأیید بزرگان قم نیست/ امروز در مقابل دشمن به وحدت نیاز داریم/ نباید در جامعه دو دستگی ایجاد کرد او هتک حرمت آقای روحانی رئیس‌جمهور را کرده که این زیبنده نیست

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حرف‌های اخیر مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس مورد تأیید بزرگان قم نیست، گفت: او هتک حرمت آقای روحانی رئیس‌جمهور را کرده که این زیبنده نیست.

آرمان ملی– آیت الله مقتدایی با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعدام آقای روحانی رئیس جمهور گفت: این حرف‌ها به هیچ وجه مورد تأیید بزرگان و علما نیست.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: این حرف‌ها قابل قبول نیست، چرا که هتک حرمت یک مؤمن، به هیچ وجه زیبنده نیست.

آیت الله مقتدایی در پاسخ به این سؤال که آیا آقای ذوالنور هتک حرمت آقای روحانی رییس جمهور را کرده است؟ گفت: بله؛ هتک حرمت کرده است و این کار زیبنده نیست؛ البته ممکن است اعتراض و اشکال به آقای روحانی وارد باشد اما این جور حمله کردن و پاسخ دادن مصلحت نیست.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که سخنان اخیر مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مورد آقای روحانی رئیس جمهور، مورد تأیید بزرگان و علما نیست، گفت: اعتراض به آقای روحانی وارد است اما این جور صحبت کردن به هیچ وجه مورد تأیید نبوده و نیست.

آیت الله مقتدایی در پاسخ به این سؤال مبنی بر این که تحلیل شما در خصوص صلح امام حسن(ع) با معاویه که این روزها در مورد آن بحث می شود، چیست؟ گفت: صلح امام حسن(ع) با معاویه، بر اساس مصالح مردم نبود، بلکه امام مجبور شد و چاره‌ای جز صلح نداشت؛ معاویه نامه‌ای به امام حسن(ع) نوشت که با کدام لشکر می‌خواهی با من جنگ کنی؟ لشکر شما همه شان نامه به من نوشتند که بیا حسن بن علی را در مدینه دستگیر شده تحویل می‌دهیم؛ امام با این لشکر می‌خواست جنگ کند؟ پس امام مجبور شد و چاره‌ای جز صلح نداشت؛ یعنی اگر امام حسن(ع) خودش هم می‌خواست جنگ کند، کسی همراه امام نبود و از این جهت نه از روی مصلحت، بلکه از روی ناچاری صلح کردند.

به گزارش آرمان به نقل از ایلنا، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی هوشیار باشیم، گفت: در شرایط فعلی که دشمن شدیدترین تحریم‌ها و دشمنی‌ها را با ما دارد، جز ایجاد وحدت و همدلی، راه دیگری نداریم؛ یعنی همان امری که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند؛ بنابراین اگر کسی اشکالی هم به مسئولین کشور دارد برود و مطرح کند، اما این که بخواهند مطالب نادرست را بیان کرده و به رسانه‌ها هم بکشانند، باعث ایجاد دو دستگی در جامعه خواهند شد و این به مصلحت نظام و کشورمان نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *