پیام رئیس‌جمهوری پاکستان به مناسبت زادروز علامه اقبال لاهوری:در تبدیل پاکستان به کشوری کامیاب، باید از آموزه‌های علامه اقبال درباره اسلام و فلسفه «خودی» که معتقد به ارتقای عزت نفس و کرامت انسانی است، پیروی کنیم. زمان آن فرا رسیده تا متحد بایستیم، اختلافات را کنار گذاشته و متعهدانه برای اعتلای اقتصادی ـ اجتماعی کشور تلاش کنیم. در این روز عهد می‌بندیم تا برای وحدت امت مسلمان و پیشرفت و شکوفایی کشور تلاش کنیم.

رئیس جمهوری اسلامی پاکستان در پیامی به مناسبت زادروز علامه محمد اقبال لاهوری اظهار کرد: علامه اقبال با دمیدن روحیه انقلابی و ایفای نقش برجسته در رنسانس جامعه مسلمانان شبه قاره، خدمات بزرگی برای ترویج آرمان مسلمانان ارائه داده است. به گزارش سفارت جمهوری اسلامی پاکستان، متن پیام به این شرح است:

«به این وسیله به فیلسوف و شاعر بزرگ مسلمان مشرق زمین، علامه محمد اقبال در سالروز ولادت وی ادای احترام فراوان می‌نمایم.

وی خیرخواه مسلمانان شبه قاره بود و ایده وطن جداگانه‌ای را برای آنها متصور بود که بعدها رویای او به واقعیت تبدیل شد. اقبال، متفکر بزرگی بود که با تألیفات و اشعار خود روح وحدت را در مسلمانان القا می‌کرد و این امر آنان را در دستیابی به میهنی جداگانه بسیار مدد

رسانید.

علامه اقبال با دمیدن روحیه انقلابی و ایفای نقش برجسته در رنسانس جامعه مسلمانان شبه قاره، خدمات بزرگی را در ترویج آرمان مسلمانان ارائه داده است. پیروی از فلسفه و حکمت «خودی» اقبال می‌تواند ما را به اوج پیشرفت برساند. هموطنان ما به ویژه نسل جوان باید از راه و ایده‌آل‌های او پیروی کنند چرا که به امت اسلامی کمک می‌کند تا بر چالش‌های مدرن غلبه نمایند.

در تبدیل پاکستان به کشوری کامیاب، باید از آموزه‌های علامه اقبال درباره اسلام و فلسفه «خودی» که معتقد به ارتقای عزت نفس و کرامت انسانی است، پیروی کنیم. زمان آن فرا رسیده تا متحد بایستیم، اختلافات را کنار گذاشته و متعهدانه برای اعتلای اقتصادی ـ اجتماعی کشور تلاش کنیم. در این روز عهد می‌بندیم تا برای وحدت امت مسلمان و پیشرفت و شکوفایی کشور تلاش کنیم.»

دکتر علوی در پایان یک بیت شعر از علامه اقبال لاهوری به زبان اردو ‌قرائت کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *