دیلی میل از تعرض به فعالان زن سعودی در زندان‌های عربستان پرده برداشت:مجبور کردن زنان بازداشتی به انجام اقدامات غیر اخلاقی در مقابل بازپرسان تأثیر وحشتناکی بر روح و روان آن‌ها گذاشته است

 

سرویس خارجی:روزنامه دیلی میل فاش کرد که فعالان زن سعودی که در بازداشت هستند مورد تعرض جنسی قرار دارند.روزنامه دیلی‌میل نوشت، هلنا کندی، وکیل حقوق بشر گزارشی ۴۰صفحه‌ای درباره تعرضات جنسی علیه فعالان زن سعودی در زندان‌ها ارائه کرده است.
در این گزارش فاش شده که زندانیان زن مجبور به دیدن فیلم‌های مستهجن شده و تهدید به تجاوز شده‌اند. همچنین آن‌ها را از سقف آویزان کرده و کتک زده‌اند و به آن‌ها شوک الکتریکی وارد کرده‌اند. در این گزارش آمده است: از زندانیان زن خواسته شده اقدامات غیراخلاقی خواسته شده توسط بازپرسان را انجام دهند و در معرض آزار و اذیت‌های جنسی قرار گرفته‌اند.یک منبع اعلام کرد عایده الغامدی، فعال زن سعودی را مجبور به دیدن فیلم‌های مستهجن کرده‌اند. همچنین لجین الهذلول و ایمان النجفان را مجبور به اقدامات غیر اخلاقی کرده‌اند.در این گزارش آمده است: بازجویی‌ها تحت نظارت سعود القحطانی، متهم پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی انجام شده است. وی الهذلول را تهدیده کرده و گفته بود: هر کاری بخواهم می‌کنم و بعد از آن تو را ذوب می‌کنم.همچنین در این گزارش آمده است: خالد بن سلمان، پسر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نیز نظارت بر برخی جلسات شکنجه را برعهده داشته است. وی در مقابل زنان زندانی با افتخار گفته بود: آیا می‌دانید من کی هستم؟ من خالد بن سلمان، سفیر عربستان در آمریکا هستم و هر کاری بخواهم می‌توانم بکنم. کندی درباره این گزارش که با عنوان “لکه ننگی بر چهره رهبران جهان و نشست گروه۲۰در عربستان” منتشر شده، آورده است: مجبور کردن زنان بازداشتی به انجام اقدامات غیر اخلاقی در مقابل بازپرسان تأثیر وحشتناکی بر روح و روان آن‌ها گذاشته است .خبر دیگر اینکه،رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در واشنگتن به خواسته اعضای دموکرات کنگره آمریکا جهت تجدید نظر در روابط با عربستان به خاطر کارنامه سیاه ریاض در حقوق بشر واکنش شدید نشان داد.
ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در واشنگتن در جریان شرکت در شورای ملی روابط آمریکایی – عربی سخنان دموکرات ها درباره حقوق بشر در عربستان را رد کرد و گفت، آمریکا باید در کارنامه حقوق بشری خود درمورد سیاه پوست ها و غیر آنها تجدید نظر کند. شیوه شکنجه غرق مصنوعی (القای حس خفگی با آب) از اکتشافات آمریکاست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *