مسئول حذف نام امام مشخص شود:حذف نام امام از قطعنامه پایانی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن موضوع ساده‌ای نبود که بتوان به راحتی از آن عبور کرد

آرمان ملی: حذف نام امام از قطعنامه پایانی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن موضوع ساده‌ای نبود که بتوان به راحتی از آن عبور کرد. بدون شک جهان آگاه است که انقلاب اسلامی با تدبیر و تفکر امام خمینی (ره) رقم خورد و در نبود ایشان نمی‌توان آینده‌ای برای مبارزات و نارضایتی‌های سال‌های قبل ۵۷ تصور کرد. نقشه راه انقلاب اسلامی را امام خمینی(ره) ترسیم کرد و به سرانجام رساند بنابراین حذف نام بنیانگذار انقلاب اسلامی ظلمی بزرگی به این رویداد مبارک و تمام سال‌هایی است که تمام افتخارات کشور به نام انقلاب اسلامی ثبت شد. آنچه روز ۲۲ بهمن در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واقع شد فقط یک اشتباه در یک مورد خاص نبود که اگر چنین بود احتیاجی به موضع‌گیری نداشت. اما وقتی سیر یک جریان و اندیشه که متاسفانه در برخی نهادها رخنه کرده را رصد می‌کنیم احساس می‌شود که گروهی عالمانه و عامدانه درصدد کمرنگ کردن نام «خمینی» هستند. یک روز ایدئولوگ آنها می‌گوید که دیگری از امام خمینی بهتر هستند و گروهی آن را برجسته می‌کنند. روز دیگر عکس امام (ره) از مراسم رسمی حذف می‌شود. در مراسم مختلف همین شورای هماهنگی عکس امام (ره) از پوسترها حذف می‌شود. در بنرهای سطح شهر عکس‌های رهبر معظم بدون تمثال مبارک امام منتشر می‌شود. در صداوسیمای ایران و در دهه فجر حتی دو دقیقه خانواده امام (ره) دعوت به صرف چای نمی‌شود… . یکی از آفات بزرگ انقلاب‌ها، رخنه‌ فرصت‌طلبان است؛ فرصت‌طلبانی که یا در پی منافع شخصی و گروهی خویش‌اند، یا نفوذیانِ دشمن در صف دوستان انقلابند، یا دوستان نااهل و فاقد صلاحیتی هستند که فقد خردورزی، و جهل و جمود و تحجر، آنها را به آسیب و خطری بزرگ برای انقلاب بدل می‌کند! بدون شک حذف‌کنندگان نام امام(ره) از قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن به دنبال هدفی بودند؛ هدفی که در حریم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی‌ نمی‌گنجد. شاید این ناآگاهان درصدد نمایش تلاششان برای حذف اندیشه امام بودند و هستند و شاید هم می‌خواستند این پیام را برسانند که حرکت در مسیر بنیانگذار انقلاب اسلامی مانع رسیدن آنها به انحصارطلبی‌هایشان در قدرت و ثروت است، همانطور که سال‌هاست برای هجمه به آیت‌ا… سیدحسن خمینی به برنامه‌ریزی در اتاق‌های تاریک مشغول هستند. این اقدام نویسندگان قطعنامه پایانی ۲۲ بهمن با انتقادات و واکنش‌های زیادی مواجه شد.

اعتراض موسسه نشر آثار امام

روز گذشته موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در اعتراض به حذف نام بیانگذار انقلاب اسلامی از قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کرد: «یوم‌ا… بیست و دوم بهمن، همه‌ساله یادآور پیروزی انقلاب تاریخی ملت بزرگ ایران اسلامی، به رهبری مقتدا و رهبر بی‌بدیل خویش، امام خمینی (ره) و بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان‌های آن راحل سفر کرده و احیای نام و یاد ایشان است. چنانچه بر پایه همین سنت گرانسنگ، هر ساله رهبر معظم انقلاب، سران محترم قوا و اقشار و اصناف گوناگون برای تجدید این پیمان الهی، به حرم مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی مشرف شده و با ایشان بر سر ادامه راه نورانی انقلاب تجدید عهد و میثاق می‌کنند. بدیهی است در چنین رخداد بزرگی که محور وحدت ملی و فرصتی برای تقویت پایه‌های مردمی انقلاب و مجالی برای بازخوانی اصول و ارکان سیاست‌های کلی حاکم بر کشور است، کم‌توجهی صورت گرفته در بیانیه پایانی راهپیمایی امسال، به نام و یاد امام و تذکار بر تجدید پیمان با آرمان‌های ایشان، خطایی است که حتی در صورت سهو، قابل اغماض نبوده و مستوجب ارائه توضیح و نیز عذرخواهی تنظیم‌کنندگان آن، از علاقه‌مندان به امام (ره) و انقلاب به‌ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران است. در پایان لازم است همه مسئولان و سیاست‌گذاران کشور را به رجوع همواره به تاکیدات پی‌درپی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بر زنده نگاه داشتن و احیای نام، یاد و اندیشه امام راحل (ره) توصیه کرده و خطر فاصله گرفتن از این فرمایشات را گوشزد نماییم.

هشدار به حذف‌کنندگان نام امام

یک عضو مجلس خبرگان رهبری هم با تاکید بر اینکه اگر نام «امام خمینی(ره)» حذف شود، انقلاب حذف شده است، گفت: مراقب باشیم که تاریخ صدر اسلام در خصوص انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) تکرار نشود. آیت‌ا…‌ هاشم‌زاده هریسی افزود: اگر اسم «امام خمینی(ره)» حذف شود، انقلاب حذف شده است. چون انقلاب به نام ایشان ثبت شده است. دلسوزان باید با مسئولان و مخصوصا مقام معظم رهبری صحبت و از تکرار این موارد جلوگیری کنند. زیرا عمومی شدن و تکرار این موارد اصلا نتیجه خوبی ندارد و ممکن است حتی خطرآفرین باشد. پس لازم است که تذکراتی در این خصوص داده شود. وی با اشاره به بی‌مهری‌های نسبت به خانواده امام خمینی(ره)، گفت: بعد از پیامبر(ص) اعضای خانواده ایشان مظلوم شدند و مورد بی‌مهری قرار گرفتند. حتی کار به جایی رسید که حدود ۴۰ سال پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) حادثه کربلا به دست افراد به ظاهر مسلمان اتفاق افتاد. اما مردم ما وفادار هستند و مثل مردم عصر پیامبر(ص) نیستند که تا ایشان سرش را زمین گذاشت، همه وصایا و خانواده پیامبر گرامی اسلام(ص) فراموش شد. وی افزود: مراقب باشیم که تاریخ صدر اسلام درخصوص انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) تکرار نشود. خوب است کسانی که با انگیزه‌های سیاسی دست به این اقدامات می‌زنند کمی هم تاریخ را مطالعه کنند و از سرنوشتی که بر سر اسلام بعد از پیامبر(ص) آمد، درس بگیرند. اگر پس از پیامبر جامعه اسلامی وحدت خود را حفظ می‌کرد و افراد منافع خودشان را کنار می‌گذاشتند و به اسلام اصیل محمدی(ص) پایبند می‌ماندند، بسیاری از حوادث جور دیگری رقم می‌خورد.

عجب دهه فجری!؟

جواد امام فعال اصلاح‌طلب هم نوشت: «عجب دهه فجری!؟ گام اول ۱۲ بهمن حذف بیت امام (ره) و قطع پخش سخنرانی حاج سیدحسن خمینی هنگام حضور هیأت دولت در مرقد حضرت امام(ره) توسط صداوسیما! گام دوم حذف نام امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در قطعنامه پایانی مراسم ۲۲بهمن بر انقلابیون مبارک باد.»

دنبال اسم امام هستید؟

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی تلگرامی با عنوان «رسم امام رفت، دنبال اسم امام هستید؟» نوشت: دیدم در فضای مجازی، معترض شده‌اند به اینکه چرا در قطعنامه مراسم۲۲بهمن، نام امام(ره) از قلم افتاده است. در نوشته‌های اعتراضی این پرسش مطرح بود که آیا چنین اشتباهی سهوی بوده؟ نهاد صادرکننده قطعنامه (شورای هماهنگی تبلیغات) خود را متولی رسمی راهپیمایی‌ها از جمله۲۲بهمن می‌داند و بی‌حضور نمایندگانی از مردم، همواره راسا قطعنامه صادر می‌کند. دست‌برقضا در اکثر این قطعنامه‌ها هم به سمت یک اقلیت خاص غش می‌کند. آن اقلیت خاص، همان است که نه فقط در ۲۲بهمن امسال که در مناسبت‌های متعدد به مسئولان در مراسم مختلف اهانت کرده و حتی یک‌بار از سوی برگزار کننده رسمی مراسم (شورای هماهنگی تبلیغات) ولو به شوخی هم تذکر نگرفته است. و کلام آخر را به آنهایی که از حذف اسم امام تعجب کرده یا نگران شده‌اند عرض می‌کنم: رسم امام را این جماعت و این متولیان مراسم رها کرده‌اند، شما دنبال اسم امام هستید؟ چه ساده‌انگارید!

هیچ‌کس پاسخگو نیست

سایت جماران پیگیری چرایی حذف نام بنیانگذار انقلاب اسلامی شد که حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: قصد گفت‌وگو در خصوص این موضوع را ندارد و پاسخگویی در این خصوص را به سخنگوی این شورا محول کرد. مجید رامندی، سخنگوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، نیز در تماسی که با او داشتیم از ارائه توضیح در این خصوص خودداری کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *