نماز جمعه فردا در مشهد اقامه می‌شود

نماز جمعه فردا در مشهد اقامه می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون ستاد برگزاری نماز جمعه مشهد گفت: نماز جمعه سوم اردیبهشت با رعایت شیوه‌نامه‌‎های بهداشتی مقابله با کرونا در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم امام رضا(ع) اقامه می‌شود.

سید محمود تشکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نماز جمعه فردا همانند هفته گذشته، به امامت حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت این شهر برگزار می‌شود.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی هم گفت: نماز جمعه فردا به غیر از مشهد در شهرهای تایباد، فریمان، خواف، زاوه، رشتخوار، جنگل و فتح آباد این استان نیز اقامه می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی افزود: از ۲۶ دی ماه پارسال تا سیزدهم فروردین امسال و با بهبود شرایط کرونایی، نماز جمعه در تمامی پایگاههای استان اقامه شد.
وی ادامه داد: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌ سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود.
در پی شیوع ویروس کرونا نماز جمعه از روز نهم اسفند ماه ۹۸ به مدت سه ماه در تمامی ۵۳ پایگاه خراسان رضوی تعطیل شد.
برپایی نماز جمعه در پی مهار نسبی ویروس کرونا و روند بهبود شرایط از ۱۷ اردیبهشت ماه پارسال به تدریج در نقاط مختلف خراسان رضوی از سر گرفته شد و در این مدت به تناسب شرایط گاهی به صورت موقت لغو و بار دیگر اقامه شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *