واقعیتی که جریان آذربایجان درباره ایرانیان رو کرد (تهیه شده توسط دکتر عماد آبشناس)

پس از پایان جنگ ایران وعراق بسیاری درباره وحدت ملی ایرانی ها در مقابل هرگونه هجمه خارجی بحث های متنوع می کردند و درباره اینکه آیا جوانان ایرانی حاضر خواهند بود باری دیگر از وطن خود دفاع کنند تشکیک می کردند.

اسپوتنیک – بیش از چهل سال تحریم آمریکا بر علیه ملت ایران این امید را در میان دشمنان ایرانزمین ایجاد کرده بود که دیگر وحدت ملی ایرانی ها از هم پاشیده و دیگر ایرانی ها آن وحدت و انسجام سابق را با هم ندارند.

رزمایش نیروهای دریایی آذربایجان در دریای خزر
© Photo / BakuNews.az

بر کسی هم پوشیده نیست که دشمنان ایرانیان طی این سالها صدها ملیارد دلار هزینه کردند تا میان ایرانیان تفرقه بیاندازند و بعد بتوانند بر آنها حکومت کنند.

یکی از دلایل اینکه برخی گربه ها به قول معروف برای ایرانی ها شیر شده بودند این بود که تصور می کردند شرایط دیگر برای رو کردن نقشه ها فراهم است و دیگر آنقدر به دلیل شرایط اقتصادی فشار بر علیه مردم ایران زیاد است که فقط یک تلنگر نیاز است تا بتوانند بخش هایی از جامعه ایران را بر علیه حکومت مرکزی بشورانند و کاری کنند تا جنگ داخلی شروع شود.

صحبت های آقای الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان درباره اینکه آذربایجان سی ملیون سرباز در ایران دارد هم از همین جا نشأت گرفته است.

می توان گفت جنگ سال گذشته قره باغ موجب آن شد که آذربایجان دچار توهم و سوء محاسبه گردد و این تصور ایجاد شود که آذری های ایران مرید باکو می باشند و می توان آنها را به عنوان لشکر باکو تلقی کرد.

یعنی توهم ایجاد شده بود چون آذری های ایران در جنگ قره باغ به حمایت از آذربایجان برخواستند پس اینها سربازان باکو هستند.

یا فکر کردند حالا که توانسته اند در قره باغ برعلیه ارامنه پیروز شوند پس می توانند بر علیه ایران هم بایستند.

یا شاید تصور کرده اند چون با اسرائیل و ترکیه متحد هستند پس می توانند در قبال ایران بایستند.

بیگی: ایران بخاطر شفقت و دلسوزی به ملت آذربایجان است که واکنش جدی نشان نمی دهد
© Photo / IRNA

در را از دیگران نیاموختند و متوجه نبودند که عرب ها خیلی قبل تر از آنها تلاش کردند با حمایت آمریکا و اسرائیل بر علیه ایران بایستند و در نهایت هرچه پول داشتند از دست دادند و مفلس شدند و امروزه در به در دنبال بانک های بین المللی هستند تا کسری بودجه هایشان را بپوشانند.

برخی دیگر که به دنبال نئو عثمانیسم در منطقه هستند نیز تصور کردند دیگر وقت آن رسیده تا رویای چندصد ساله عثمانی ها در تصرف بخشهایی از ایرانزمین را محقق نمایند.

آمریکایی ها و اسرائیلی ها هم به دنبال آن بودند و هستند تا منطقه قفقاز را متشنج و نا امن کنند.

شاید اسرائیلی ها برای مقابله با ایران به دنبال این جریان باشند اما قطعا آمریکایی ها هم هدفشان مقابله با ایران است هم مقابله با روسیه.

به هر حال حضور تروریست ها و یا درگیری ها در این منطقه به همان نسبت که برای ایران موجب نا امنی می گردد برای روسیه هم موجبات نا امنی را فراهم می کند.

وقتی تروریست های وابسته به داعش و القاعده (جبهه النصره) به نخجوان و آذربایجان برسند تروریست های دیگر مانند چچنی ها و اویغورها هم می توانند به راحتی ورود کنند.

مساله توقیف چند کامیون عبوری ایران از مسیر ایران به ارمنستان توقف آذری ها هم به نوعی تلاش بر این بود تا مظنه را به دست بیاورند و ببینند ایرانیها در چه وضعیتی هستند.

در ارمنستان از وجود یک مجروح نظامی در مرز آذربایجان خبر دادند
© Sputnik / Iliya Pitalev

اگر ایرانی ها واکنش نشان نمی دادند قطعا طرفهای مقابل بیشتر جلو می آمدند و دست به کارهای دیگر می زدند.

اما نکته قابل تامل در کل این ماجرا این بود که بر عکس همه توقعات دشمنان و برنامه ریزی های آنها ملت ایران یک دست و واحد در مقابل این توطئه ایستاد.

از جناح های سیاسی داخل کشور گرفته چه اصولگرا چه اصلاح طلب تا اقوام مختلف ایرانی علی الخصوص آذری ها (که بسیار آذربایجان و ترکیه و اسرائیل روی ایجاد اختلاف فی ما بین آنها و دولت مرکزی حساب باز کرده بودند) و حتی ایرانی های خارج کشور همه یک صدا از حقوق ملت ایران دفاع کردند.

البته منظورم مزدوران و حقوق بگیران دشمنان ایران در خارج کشور نیست.

منظور ملت ایران است.

امری که قطعا تعجب همه را بر انگیخت و یکبار دیگر ایرانیان نشان دادند که جدا از همه مباحث و اختلافات موجود فی ما بینشان از هر قوم و مذهب و فکر و عقیده ای باشند، حقوق و منافع ملت ایران برایشان خط قرمز است و همه شان حاضر هستند برای آن بجنگند.

عرب ها ضرب المثلی دارند که می گوید یار برادرم بر علیه پسر عمویم می شوم اما کنار برادرم یار پسر عمویم بر علیه دشمن هستم.

ایرانی ها هم در عمل همین را نشان دادند و قطعا همین وحدت ملی که ایرانی ها نشان دادند موجبات شکست همه توطئه ها بر علیه ایرانیان خواهد شد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *