در حاشیه اخبار افتتاح بیمارستان امام حسین تربت حیدریه

( با سلیقه ترعمل کنیم تا دل بدست آریم )

در روز ۲۹ مهرماه خوشبختانه با حضور وزیر محترم بهداشت ودرمان و نماینده شهرمان آقای دکتر زنگنه و سایر مقامات محلی بیمارستان امام حسین افتتاح گردید و باید از تلاش شبانه روزی کادر درمان ، توسعه و خدمات اداری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در همینجا سپاسگزاری نمایم .

در پوشش این خبراثری از نام واقفین زمین ۸ هکتاری این بیمارستان که متعلق به خانواده محترم سید الحسینی که از منطقه بنهنگ تربت حیدریه می باشند، ودر سال ۱۳۸۷ براساس توافق نامه ای در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه قرار گرفت نبود. جالب است اعضا مجمع خیرین حوزه سلامت هم در جلسه حضور نداشتند و ازبعضی از اعضا هم دعوت بعمل نیامد  !

معمولا در این فرصتها مرسوم است که مسئولان از فرصت پیش آمده استفاده نموده از طریق روابط عمومی آن سازمان  لوح سپاس  و یا جلد نفیسی از قران مجید را به عنوان یاد بود ،قدر شناسی و توسعه فرهنگ نیکوکاری  از طریق مقامات مانند وزیر محترم بهداشت  به خیر نیکو کار  هدیه  مینمایند . متاسفانه این مهم هم  انجام نشد ؟البته لازم به یاد آوریست خانواده محترم سید الحسینی حتی در زمان اهدا زمین بجای نام خودشان ترجیح دادند بنام امام حسین این مرکز را نامگذاری نمایند و این نشان دهنده بزرگواری آنها می باشد که چشم داشتی نداشتند ولی بی توجهی به احساسات پاک این خانواده و سایر خیرین محترمی که در شهرما تعدادشان فراوانندکار نکوهیده ای است  .

 مزید اطلاع همشهریان گرامی وقتی زنده یاد جناب محمود ثباتی مجتمع آموزش استعدادهای درخشان را بنا میکند که تمام هزینه های آنرا شخصا متقبل گردید به محض پایان یافتن آنرا بنام شهید بهشتی نام گذاری مینمایند و یا در اول انقلاب روانشاد محمد باقر فیاض که در تهران اقامت داشت هزینه ساخت کتابخانه در محل باغملی را با هزینه شخصی خود ساخت و تمام کتابخانه خود را به تربت حیدریه آورد بلافاصله بعد ازگذشت مدتی کوتاه نام آنرا به شهید بهشتی تغیر نام دادند.

در حال حاضر اغلب خانواده های خیرین مانند  سید الحسینی ،مروج تربتی ، محقق، بلبل و… نیازی به دعوت و شرکت در این مراسم ندارند و این کارهارا برای توسعه و رفاه حال همشهریان خود  انجام میدهند ولی انجام این گونه تصمیمات موجب دلسردی دیگران و زمینه بی توجهی دیگران به امر نیکو کاری میگردد .

امیدوارم در آینده مسئولان ادارات و ارگانهای دولتی از طریق روابط عمومی اطلاع رسانی بهتر نموده و موجبات شرکت کسانیکه در امر نیکوکاری تجربیاتی دارند فراهم نموده و فرهنگ قدر شناسی و تجلیل را در دیارمان تربت حیدریه نهادینه و  گسترش نمایند . کاظم خطیبی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *