چمران: زحمت تامین ۱۷۵ اتوبوس‌ با مدیریت شهری پیشین بود/ زاکانی فقط امضای نهایی را کرد

زحمت تامین ۱۷۵ اتوبوس‌ با مدیریت شهری پیشین بود/ زاکانی فقط امضای نهایی را کرد

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اقدامات خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس در دوره قبل مدیریت شهری گفت: اصل زحمت را آقای سید مناف کشیده بودند و تمام کارهای آن را انجام داده و دنبال کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره صحبت های عضو شورای پنجم مبنی بر اینکه اقدامات خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس توسط مدیریت شهری دوره قبل انجام شده و آقای زاکانی تنها قرارداد نهایی را امضا کرده اند، گفت: تقریبا درست است.این کار را آقای مناف هاشمی شروع کرده بود و اصل زحمت را آقای سید مناف کشیده بودند و تمام کارهای آن را انجام داده و دنبال کرده بود.

او ادامه داد: اما گیر اصلی کار مانده بود که در این دوره حل شد و اتوبوس ها را تحویل گرفتند.در مرحله اول ۱۱۰ دستگاه و در مرحله دوم ۶۵ دستگاه دیگر به ناوگان اضافه خواهند شد. دو هزار دستگاه نیز قرار است بازسازی شود که تامین منابع آن توسط وامی که وزارت کشور به راننده ها یا شهرداری خواهد داد انجام می شود.

چمران گفت: این تحرک به وجود آمد و مقدمات آن را دوستان فراهم کرده بودند و از آنها تشکر می کنیم.

چمران درباره هزار و ۲۰۰ دستگاهی که قرار است از سوی دولت برای تهران تامین شود گفت: این تعداد از طریق تهاتر نفت است و در دولت جدید پیش بینی شده است.

او همچنین در صحبت های آغازین خود در جلسه بیست و دوم شورای شهر تهران گفت: روز گذشته ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شد و به زودی ۶۵ دستگاه نیز وارد ناوگان خواهد شد و از این مسأله خوشحالیم. اما این میزان اندک برای شهر تهران کافی نیست.

چمران گفت: از همه کسانی که تلاش کردند، چه در دوره قبل که قراردادهای اصلی منعقد شد و چه آقای دکتر زاکانی که قرارداد نهایی را امضا و تلاش نهایی را کردند و این اتوبوس ها را به کار گرفتند تشکر می کنم.

او اضافه کرد: اما اتوبوس های نو باید به بالای هزار و دو هزار دستگاه برسد تا نیاز شهروندان را برآورده کنیم. امیدوارم دو هزار دستگاهی که قرار است بازسازی شوند زودتر شروع به کار کنند تا بتوانیم بگوییم در شهر سیستم وسائل نقلیه عمومی آماده است و بخاطر گریز از ترافیک از این وسائل استفاده کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برای مترو نیز باید تمهیدات لازم را فراهم کرد. اگر زودتر دست به کار می‌شدیم امروز این مشکلات را در حوزه حمل و نقل نداشتیم و امروز هم اگر تلاش کنیم،در آینده مشکل نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *