با هدف افزایش تعاملات فرهنگی انجام شد؛ دیدار خیر حوزه کتابخانه های شهرستان تربت حیدریه با مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

خیر حوزه کتابخانه های شهرستان تربت حیدریه در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، مسعود مختاری، خیر حوزه کتابخانه های شهرستان تربت حیدریه در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

Description: H:\1خبر\0کار شده\01400\0آذر\اداره کل\دیدار با خیر مسعود بختیاری(9-8-400)\IMG_0006.JPG
در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: اگر چه یکی از وظایف اصلی مجموعه کتابخانه های عمومی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در راستای افزایش دانایی ، آگاهی و درک و رشد فرهنگ عمومی در جامعه است اما همانطور که می دانید وجود برخی از محدودیتهای منابع مالی دولتی باعث شده است آنچنان که بایسته و شایسته مردم ایران زمین است قادر به ارائه خدمات کتابخانه ای در همه مناطق نیستیم.
وی با اشاره به اهمیت حضور خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزود: حضور خیرین نیک اندیش در حوزه های مختلف اعم از ساخت کتابخانه، غنی سازی منابع، کمک هزینه ساخت کتابخانه، برگزاری کارگاه های آموزشی و علمی  و … می تواند علاوه بر ایجاد پشتوانه مالی و عاطفی در جامعه کتابخوانان باعث حرکت سریعتر مجموعه کتابخانه های عمومی در راستای اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی در جهت ارائه خدمات کتابخانه ای یکسان برای همه اقشار جامعه و در همه مناطق باشد.

Description: H:\1خبر\0کار شده\01400\0آذر\اداره کل\دیدار با خیر مسعود بختیاری(9-8-400)\IMG_0004.JPG
در ادامه مسعود مختاری، خیر نیک اندیش شهرستان تربت حیدریه گفت: با توجه به سابقه علمی کشور عزیزمان ایران می توان به طور قطع گفت امروز دغدغه هر فرد ایرانی پیشرفت و آبادانی کشور ایران است. هر کس در فراخور امکانات و توانایی های خود می تواند نقش موثری در این مسیر پیشرفت جامعه ایفا کند.
وی افزود: باید بیشتر از گذشته به مسائل ترویجی در حوزه معرفی کتابخانه ها و فعالیتهای این حوزه برای جذب خیرین توسط دغدغه مندان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شد.
مسعود مختاری در پایان برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی با استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه های مختلف را پیشنهاد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *